Re: ASUS Eee PC 1215N czy coś innego ?

Autor: Gejzero SQ3OGX <gejzer__at_poczta.onet.pl>
Data: Wed, 11 Apr 2012 23:16:51 +0200

Użytkownik "Jacek/Jaco/Jakubowski" <jacojjANTYSPAM_at_poczta.fm> napisał w
wiadomości news:jm4qva$p22$1_at_usenet.news.interia.pl...
>W dniu 2012-04-11 10:18, Gejzero SQ3OGX pisze:
> Lepiej nie, ponieważ:
> 1. ASUS Eee PC 1215N ma marne gniazdko zasilające - po około roku, bardzo
> mało intensywnego użytkowania w domu, bolec w gniazdku się złamał -
> poczytałem w sieci - nie jest to przypadek odosobniony, podobno ten model
> tak ma

Byle dało się rozebrac obudowe bez rozrywania jakiś zatrzasków to gniazdo
sobie sam wymienię ;)

> 2. ekran 12" - to nadal zbyt mało na wygodną PRACĘ - od biedy da się ale
> po co tak się męczyć, szczególnie, że matryca jest błyszcząca

To akurat dla mnie zaleta, ma byc małe "go..no" żeby wrzućic w plecak i nie
dzwigać czegoś potężnego na dach lub komin w celu ustawienia anteny lub w
podobnych przypadkach.Teraz mam 15" starą Toshibe i to się przestaje
sprwdzać w tych warunkach a jak widze kiedy kumpel wyciaga takiego malucha i
na nim operuje to aż się chce pracować ;P

> 3. filmy HD, owszem - odtwarza, ale pod warunkiem, że kodek (np. CoreAVC)
> potrafi wykorzystać akcelerację CUDA (Nvidii), jeżeli nie, to z
> odtwarzania HD nici, sam procek tego nie uciągnie
>
> 4. Czas pracy to max 6 godzin, na pewno nie 8 godz.

6 godzin to i tak dużo. 8 godzin spokojnej pracy podobno wytrzymuje model
1215T ale tam jest słabszy procek i nie ma dodatkowej grafy.

> [...]
> Jak, na tak małe rozmiary jest całkiem wygodny, z klawiaturą nie ma
> problemu, tylko klawisz/e touchpada są zbyt twarde. Windows 7 jest trochę
> "przyciężki" na tak słaby procesor (mimo, że to chyba najmocniejszy Atom -
> 2 rdzenie i 1,8GHz) i wolny HDD. Ja dodatkowo dociążam go szyfrowaniem
> partycji. Ciekawe jaka różnica byłaby po zainstalowaniu SDD, pewnie by
> trochę odżył - szczególnie uruchamianie programów i systemu trwałoby
> znacznie krócej a i czas pracy troszkę byłby dłuższy.
>
> Podsumowując: do poczty, www, IRC i drobnych, krótkich prac - tak, do

Dla mnie takie mobilne urządzenie nigdy nie będzie stanowiło podstawowego
narzędzia do pracy.
Stacjonarny komputer z dużym monitorem to podstawa ;)

--
Pozdrawiam
Piotr sq3ogx