Re: ASUS Eee PC 1215N czy coś innego ?

Autor: Jacek/Jaco/Jakubowski <jacojjANTYSPAM_at_poczta.fm>
Data: Wed, 11 Apr 2012 22:52:55 +0200

W dniu 2012-04-11 10:18, Gejzero SQ3OGX pisze:
> Witam,
>
> Rozglądam się za jakimś netbookiem 12" do prac serwisowych (sieciowych)
> oraz do ogólnego zastosowania domowego, z wyłączeniem gier.
> Typowanie padło na ASUS Eee PC 1215N.
> Kumpel posiada model PC1215P różniący sie procesorem i grafiką i ogólnie
> jest z niego zadowolony w przypadku podobnych zastosowań.
> Widzę jednak że są to modele, które mają już blisko 2 lata i mało gdzie
> są dostępne tak od ręki.
> Teraz moje pytanie czy pojawiły się jakieś nowsze modele o podobnej
> wydajności i małym zużyciu energii w ostatnim czasie ? nie musi być
> [...]

Lepiej nie, ponieważ:
1. ASUS Eee PC 1215N ma marne gniazdko zasilające - po około roku,
bardzo mało intensywnego użytkowania w domu, bolec w gniazdku się złamał
- poczytałem w sieci - nie jest to przypadek odosobniony, podobno ten
model tak ma

2. ekran 12" - to nadal zbyt mało na wygodną PRACĘ - od biedy da się ale
po co tak się męczyć, szczególnie, że matryca jest błyszcząca

3. filmy HD, owszem - odtwarza, ale pod warunkiem, że kodek (np.
CoreAVC) potrafi wykorzystać akcelerację CUDA (Nvidii), jeżeli nie, to z
odtwarzania HD nici, sam procek tego nie uciągnie

4. Czas pracy to max 6 godzin, na pewno nie 8 godz.

Ogólnie, to oprócz tego nieszczęsnego gniazdka zasilającego, sprzęt
wydaj się dość solidny, nie ma się wrażenia, że zaraz się rozpadnie w
rękach. Jak, na tak małe rozmiary jest całkiem wygodny, z klawiaturą nie
ma problemu, tylko klawisz/e touchpada są zbyt twarde. Windows 7 jest
trochę "przyciężki" na tak słaby procesor (mimo, że to chyba
najmocniejszy Atom - 2 rdzenie i 1,8GHz) i wolny HDD. Ja dodatkowo
dociążam go szyfrowaniem partycji. Ciekawe jaka różnica byłaby po
zainstalowaniu SDD, pewnie by trochę odżył - szczególnie uruchamianie
programów i systemu trwałoby znacznie krócej a i czas pracy troszkę
byłby dłuższy.

Podsumowując: do poczty, www, IRC i drobnych, krótkich prac - tak, do
długiej pracy - nie.

Pozdrawiam