Re: ASUS Eee PC 1215N czy coś innego ?

Autor: Paweł U. <pawel_u_at_nospam.pl>
Data: Thu, 12 Apr 2012 09:04:18 +0200

Użytkownik "Jacek/Jaco/Jakubowski" napisał w wiadomości grup

W dniu 2012-04-11 10:18, Gejzero SQ3OGX pisze:
> Witam,
>
> Rozglądam się za jakimś netbookiem 12" do prac serwisowych (sieciowych)
> oraz do ogólnego zastosowania domowego, z wyłączeniem gier.
> Typowanie padło na ASUS Eee PC 1215N.
> Kumpel posiada model PC1215P różniący sie procesorem i grafiką i ogólnie
> jest z niego zadowolony w przypadku podobnych zastosowań.
> Widzę jednak że są to modele, które mają już blisko 2 lata i mało gdzie
> są dostępne tak od ręki.
> Teraz moje pytanie czy pojawiły się jakieś nowsze modele o podobnej
> wydajności i małym zużyciu energii w ostatnim czasie ? nie musi być
> [...]

Lepiej nie, ponieważ:
1. ASUS Eee PC 1215N ma marne gniazdko zasilające - po około roku,
bardzo mało intensywnego użytkowania w domu, bolec w gniazdku się złamał
- poczytałem w sieci - nie jest to przypadek odosobniony, podobno ten
model tak ma

[...] ciach

Do tej litanii dodam wywalający się pełnoekranowy Flash w Youtube, ciągnący
do grobu przeglądarkę internetową. Miałem w rękach maszynkę sąsiada i
zabrakło mi pomysłów co Asusa boli, aż w internecie doczytałem że jedynym
rozwiązaniem może być wyłączenie akceleracji sprzętowej (jeszcze nie
sprawdziłem). To chyba taki efekt uboczny "super technologii" godzenia dwóch
kart graficznych na pokładzie.
Bios praktycznie pozbawiony możliwości konfiguracji sprzętu.

Paweł