Re: Sens używania karty muzycznej na PCI

Autor: Tom01 <news_at_pl.mastiff.popraw.kolejnosc>
Data: Tue 28 Feb 2012 - 22:41:25 MET

W dniu 28.02.2012 19:28, Michal Lukasik pisze:
> [...]
> działa skoro nie sprawdziłeś? U mnie działa odkąd pamiętam, na jak to
> określiłeś, "małym" sqeezeboxie. AFAIK działa to na wszystkich z wyjściem
> cyfrowym, na pozostałych nie mam pewności, ale nawet gdyby 'nie' to po co
> w takim obsługa 24/96? Sam traktuję to bardziej jako ciekawostkę bo
> "materiał" w tej jakości nie stanowi nawet 1% mojej kolekcji.
> IMO albo ktoś udzielił Ci błędnych informacji, albo mogło się to zmienić
> wraz z ewolucją firmware/software (tego nie wiem, bo używam od wersji
> 7x/7.5, a nie czuję "ciśnienia" by sprawdzać teraz historię zmian).

Sprawdzałem kiedy miałem toto kupić. Nie działało = nie kupiłem. Poza
tym mały Squeezebox z tego co pamiętam miał wyjście cyfrowe konwertowane
do 16bit 44,1KHz. Koniec pieśni. A materiału zrpiowanego do gęstych
flaców jest sporo. Głównie dlatego warto je gromadzić, bo jeśli już ktoś
zgrywa do takiego formatu, to tylko z najlepszych wydań a to słychać
wyraźnie w stosunku do tanich wydawnictw, gdzie każda CD potrafi być
inaczej nagrana. Testowałem też dużego Squeezeboxa czyli Transportera i
na nim z tymi flacami było ok, ale to cacko kosztowało coś koło 5 tys,
więc moje rozwiązanie pececik+Foobar+24bit spdif+24bit DAC+Iphone jest
wielokrotnie tańsze a różnicy jakościowej się nie dosłuchałem.

> Pod tym względem owszem - wszystko zależy od oczekiwań. W każdym razie
> uważam, że ta "elastyczność" nie każdemu jest potrzebna oraz okupiona jest
> pewną niewygodą. I tu dochodzimy do kwestii czy "Kowalski" woli kupić
> "małe, czarne pudełko", które po podłączeniu gra, czy woli spędzić czas na
> budowie komputera i doborze oprogramowania (zakładając, że posiada
> odpowiednią wiedzę).

Wszystko prawda, ale na początku wątka stanęła kwestia jakości. Rzecz
jasna jako grajek do kuchni rozwiązanie bez sensu.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!