Re: Sens używania karty muzycznej na PCI

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 22 Feb 2012 - 22:50:20 MET

W dniu 2012-02-21 22:05, Tom01 pisze:

> Malutki pececik nie zajmuje wiele więcej miejsca niż odtwarzacz sieciowy
> a podłączenia są te same.
Zdecydowanie NIE.
Malutkie PC to ja mam, przyczepione za TV, zotac zbox cośtam, fajne małe
itd. Ale do odtwarzania muzyki - chce coś samobieżnego. Tu nie chodzi o
hardware i liczbę 2 czy 3 kabelki, chodzi o soft - to ma być rozwiązanie
samobieżne, proste, włączane przyciskiem na pilocie albo obudowie, takie
bym mógł w kuchni żonie postawić, i by kuchnia nie wyglądała jak
laboratorium Frankesteina.
Skoro do "zwykłego" odwarzania mp3 można zrobić odtwarzacz
http://cdn3.iofferphoto.com/img/item/199/582/730/B8Dp.jpg czyli
pudełeczko z 4-5 guzikami i wyjściem na słuchawki (a dawno temu ktoś by
powiedział, że do tego to trzeba co najmniej 166mmx, dobrą kartę
dzwiękową, winampa i 64MB ramu), to w dzisiejszych czasach i gotowego
"radia internetowego oraz odtwarzacza plików muzycznych po sieci" też
można by się spodziewać.
Zasadniczo to pewnie prawie-dowolny smartfon by mógł mieć taką
funkcjonalność. Ale tu się rozbija problem o brak softu - który po
wgraniu do starego PDA by robił z niego radio internetowe (tak jak
wgranie np Automapy i dodanie jej do autostartu - robi "gotowÄ…
nawigacjÄ™"). A w dodatku ani WindowsMobile, ani blackberry nie umie
dostawać się do plików po smb (przynajmniej te które miałem).

Pytałem o Squeezebox bo wyglądają "bardziej profi", więc myślałem że
może wprost umie z SMB samodzielnie odwierać plik i odtwarzać, bez
serwera dedykowanego.