Re: Unitek PCI-E-SATAII-21R (PCIEx1 -> SATAx2), działa

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Fri 17 Feb 2012 - 00:16:40 MET

On Thu, 16 Feb 2012, Rafal Lukawski wrote:

> Mam cos markowane wlasnie przez uniteka lub jakis garaz z okolicy (jestem
> w tej chwili oddalony o 300km od sprzetu), to cos ma na pokladzie:
>
> RAID bus controller: Silicon Image, Inc. SiI 3132 Serial ATA Raid II
> Controller (rev 01)
>
> Przy starcie wprost pisze (bios), ze Raid not detected, winda bez kombinacji
> nie widzi dyskow, linux widzi *pojedyncze dyski* by default.

  Zeznania zebrałem i spisałem w poście do Zenka, rzuć proszę okiem.
  Windy (obie) "zaczęły widzieć" dwa dyski, moje podejrzenie że przyczyniły
się do tego rebooty (i być może update) w stosownej liczbie... my fault.

  Niemniej kontrolery (oba z tym Siliconem) różnią się (istotnie)
właśnie z obsługą w BIOS, nowy bez problemu pokazuje oba dyski
i można z nich bootować (na starym tak jak piszesz, po włączeniu
jednego dysku OK, po włączeniu drugiego alarm że nie ma konfiguracji
i pusto w dyskach logicznych oraz na liście bootujących).

pzdr. Gotfryd