Re: Unitek PCI-E-SATAII-21R (PCIEx1 -> SATAx2), działa

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu 16 Feb 2012 - 12:35:48 MET

On 2012-02-16 00:59, Gotfryd Smolik news wrote:
> Dla porządku (pytałem jakiś czas temu) - sprawdziłem (w tej chwili
> piszę z systemu zbootowanego z jednego z dwu podpiętych dysków)
> że toto obsługuje bez zarzutu konfigurację "2 oddzielne dyski",
> czyli port multiplier działa zgodnie z reklamą.
> Inna karta, z wizualnie tak samo wyglądającymi scalakami (też
> Unitek) w żaden deseń dwu kanałów obsłużyć nie umie (znaczy jeśli
> są dwa dyski to trzeba je "złożyć" w jeden logiczny, bez względu
> na to w jaki sposób).
> Zachowania przy włączaniu i wyłączaniu "na gorąco" jeszcze
> nie testowałem.

Mam cos markowane wlasnie przez uniteka lub jakis garaz z okolicy
(jestem w tej chwili oddalony o 300km od sprzetu), to cos ma na pokladzie:

  RAID bus controller: Silicon Image, Inc. SiI 3132 Serial ATA Raid II
Controller (rev 01)

Przy starcie wprost pisze (bios), ze Raid not detected, winda bez
kombinacji nie widzi dyskow, linux widzi *pojedyncze dyski* by default.

Sprobowalbym szukac sterownikow pod winde, ktore ewentualnie moga temat
rozwiazac i dac bezposrednie dojscie do obu dyskow.