Re: Jaki router

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Mon 30 Jan 2012 - 13:23:54 MET

W dniu 2012-01-30 12:39, gawfron pisze:

> Oryginalne firmware tplinka, nie miałem potrzeby zmieniać. A okazyjne
> jaja robi sobie i moj, i ten sam model u szwagra :)

        Zmień jak najprędzej. Serio.
Sam ze względu na gwarancję trzymałem w WRT1043ND firmware producenta
przez dłuższy czas i był to czas stracony - router na tym czymś
zachowywał się "dziwnie" - ruch potrafił zamierać, mimo że urządzenie
nie zawiesiło się na amen. Na OpenWRT jak ręką odjął. Nie mówiąc już o
wesołych pomysłach TPLINKA jak ograniczenie serwera DLNA do "aż" 50
(słownie: pięćdziesięciu) plików czy wiecznych problemach ze znikającym
udziałem CIFS i nie montowanie go po reboocie (za każdym razem trzeba
było klepnąć to ręcznie) który serwował odtwarzaczowi głównie piosenkę
pt. "Pojawiam się i znikam". Przez to przez ~rok był tylko routerem
backupowym, a samo łącze do sieci stało na WRT54GL z Tomato. W razie
czego bez problemu można wrócić na WR1043ND do firmware producenta,
a zbrickowanie go przy tym bootloaderze wymaga naprawdę specjalnych
"zdolności".
Routery takie jak WRT54Gv1-4/WRT54GL czy WR1043ND nie kupuje się po to
by kisić je na firmware producenta.

--
/MB