Re: Jaki router

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Mon 30 Jan 2012 - 08:46:03 MET

        Czyli tyle ile daje fastethernet od dawna. IMHO ma³o,
ale u mnie tyle samo. Co kabel to kabel.

> Dziêki. :) Czyli 450 Mb/s to oko³o 18 MB/s?

        A masz sprzêt po drugiej stronie, który pozwoli zbindowaæ w jedno ³±cze
2 kana³y N i kana³ 5 GHz? Bo to teoretycznie 450 mbps to tylko przy 2
zakresach radia na raz. Ja siê z takim w praktyce nie spotka³em, nie
wiem czy przypadkiem który¶ macbook Air tego nie ma, bo tam wyciêto
prawie wszystko poza wifi.

> Jak po szybkich ;) karta SDHC via USB2?
> Ze dwa razy mniej ni¿ HDD 2.5 cala po USB2...

        I tak bêdzie. Jak masz przes³aæ kilkaset mb - parêGB to na taki HDD OK,
sle jak kilkaset to lepiej od³±czyæ od routera SOHO z USB NAS i podpi±æ
fizycznie. Choæby dlatego, ¿e ntfs-3g potrafi ³adnie obci±¿yæ nawet
Athlona64, a prawie wszyscy te dyski maj± w NTFS.

> Nadal za ma³o jak na domowy serwer plików...
> Nadal bez sensu. :) Dobre bêd± dopiero takie
> na 2 Gb/s -- ale wówczas potrzebne bêd± jeszcze szybsze...

WYBIJ SOBIE Z G£OWY NAS W ROUTERZE SOHO DO REGULARNYCH BACKUPÓW.

G³o¶niej ju¿ nie potrafiê. Naprawdê - bêdziesz zawiedziony. Raz ¿e to
zawsze bêdzie wolne. Jak potrzebujesz czego¶ takiego to bierze siê np:
obudowê z portem GB etherent + eSATA albo USB 3.0 (dzia³a co siê
najpierw pod³aczy) - wtedy du¿e ilo¶ci danych przerzucasz przez ³±cze
lokalne, a udostêpnianie dzia³a po ethernecie. Do kupienia za podobn±
cenê co ten router - rzêdu 170 z³.
Inna sprawa ¿e IMHO backupu na domowym dysku AllwaysOn to taki sobie
pomys³. Sam maj±c 3xHDD w RAID0 z konieczno¶ci robiê backupy,
dokumenty/zdjêcia oczywi¶cie równie¿ na DVD-R + chmura, ale np: migawki
systemu na HDD zewnêtrznym w kieszeni USB - w³±czam go tylko wtedy gdy
jest potrzebny. Obawia³bym siê trzymaæ kilkuletni dysk SATA SOHO z
backupami ca³y czas w³±czony.

--
/MB