Re: Jaki router

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 30 Jan 2012 - 14:31:13 MET

"Michal" jg5htq$bfm$1@mx1.internetia.pl

> Czyli tyle ile daje fastethernet od dawna. IMHO mało,
> ale u mnie tyle samo. Co kabel to kabel.

Kabel daje Ci 12 MB/s w obie strony ciągłego transferu? :)
IMO szybki ten kabel. :)

> A masz sprzęt po drugiej stronie, który pozwoli zbindować w jedno łącze 2 kanały N i kanał 5 GHz? Bo to teoretycznie 450 mbps to
> tylko przy 2 zakresach radia na raz. Ja się z takim w praktyce nie spotkałem, nie wiem czy przypadkiem któryś macbook Air tego nie
> ma, bo tam wycięto prawie wszystko poza wifi.

Nie mam. Zanim będę miał, chcę widzieć, do czego to mi posłuży. :)

> I tak będzie. Jak masz przesłać kilkaset mb - paręGB to na taki HDD OK, sle jak kilkaset to lepiej odłączyć od routera SOHO z USB
> NAS i podpiąć fizycznie. Choćby dlatego, że ntfs-3g potrafi ładnie obciążyć nawet Athlona64, a prawie wszyscy te dyski mają w
> NTFS.

Na razie podpinam -- i chcę mieć USB3 oraz eSATAnizm w notebooku.
Na przykład chciałbym mieć takie coś:

 http://www.dealextreme.com/p/express-to-usb-3-0-comb-esata-54mm-expansion-card-adapter-for-notebook-max-5-0-gpbs-109374

> WYBIJ SOBIE Z GŁOWY NAS W ROUTERZE SOHO DO REGULARNYCH BACKUPÓW.

Nie do BACKUPÓW. Ale do współdzielenia plików.

> Głośniej już nie potrafię. Naprawdę - będziesz zawiedziony. Raz że to zawsze będzie wolne. Jak potrzebujesz czegoś takiego to
> bierze się np: obudowę z portem GB etherent + eSATA albo USB 3.0 (działa co się najpierw podłaczy) - wtedy duże ilości danych
> przerzucasz przez łącze lokalne, a udostępnianie działa po ethernecie. Do kupienia za podobną cenę co ten router - rzędu 170 zł.

Ale trzeba wiązać kablami.

> Inna sprawa że IMHO backupu na domowym dysku AllwaysOn to taki sobie pomysł. Sam mając 3xHDD w RAID0 z konieczności robię backupy,
> dokumenty/zdjęcia oczywiście również na DVD-R + chmura, ale np: migawki systemu na HDD zewnętrznym w kieszeni USB - włączam go
> tylko wtedy gdy jest potrzebny. Obawiałbym się trzymać kilkuletni dysk SATA SOHO z backupami cały czas włączony.

Backupy systemów mam na dysku z tymi systemami. I przydają się rzadko,
żeby nie powiedzieć, że nigdy. Natomiast dają poczucie spokoju, gdyż
w każdej chwili (gdy coś nawali w systemie) mogę odpalić (na przykład
gdzieś poza domem, na tak zwanym bezdrożu) komputer z backapowego sytemu.

Inne backapy też mogę robić podłączając dysk po drucie, bo jednak
takie backupy robię rzadko. :) [lub wcale]

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'