Re: laptop i czytnik dvd - nie dziala

Autor: <fir.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 29 Jan 2012 - 12:13:58 MET

Rafal Lukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):

> Przy uruchomieniu sprzetu napędy optyczne zazwyaczaj sympatycznie
> mrugają. Nie ma sensu rozkręcać samego napędu bo są bardzo tanie a
> elementy tak drobne, że bez sprzętu wiele się nie zrobi. Problem może
> być na złączu z płytą to standardowe SATA + zasilanie mini, ew przy PATA
> na napęd zakłądana jest przejściówka. Oczywiście sam napęd mógł paść
> (chociażby złącze przy jakimś maltretowaniu go ;))
>
> Co zrobić? Wyjąć stary napęd, spraedzić np. na PC, jeżeli nie działa -
> wymienić napęd.

nie patrzylem na samym starcie (zobacze) ale tak wogole to
naped nie daje oznak zycia

jest maly (i nawet fajny) kojarzy mi sie z czekoladą,
nie maltretowalem go wcale za bardzo - raz go jakos
podwadzilam i lekko wyszedl - (jak pozniej chcialem go
wyciagnac i jakos nie chcial wyjsc )

widzialem wtedy ze on jest jakby wtykany na stale
(bez tasmy) i ew podejrzenie ze moze nie jest tam 'docisniety'
ale nie wiem jak tam (docisnac) podlaczyc

do kompa nie dam rady podlaczyc bo w swoim stacjonarnym
starym kompie mam stare lacza takie male szarobiale
do powetr i bardzo szerokatasma na sygnal

w lapku od napedy jest inne mniejsze lacze
- nie jestem zadowolony bo nie mam dostepu do plyt
(moj stacjonarny dvd tez od jakiegos czasu nie czyta plyt
- chyba sie zabrudzil :/)