Re: Jak zmusić komputer, żeby nie brał prądu, gdy jest wyłączony?

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Fri 20 Jan 2012 - 12:13:46 MET

On 20/01/2012 10:58, atm wrote:

> Jestem jak najbardziej sklonny placic prace szybkich komponentow w
> komputerze, jednak tylko i wylacznie wtedy gdy z nich korzystam. Czy
> wypasiona karta graficzna i szybki procesor po wylaczeniu komputera
> pobiera prad?
> Wczesniej posluzyles sie przykladem alarmu i radia samochodowego; czy
> radio i alarm w Ferrari sa proporcjonalnie bardziej energochlonne w
> stanie spoczynku, od tego z przecietnego modelu Audi?

A wiesz, że takim Ferrari zalecane są okresowe wymiany oleju nawet
jeśli stoi pod domem i nie jeździ? Do V12 wejdzie go więcej i droższego,
niż kowalski wleje do Audi TDI co 20.000km.

> Do zasilenia podtrzymania zycia plyty glownej nie potrzeba ogromnej
> ilosci energii i jesli zuzycie pradu w przez zasilacz w trybie standby
> jest proporcjonalne do jego mocy to ta technologia wymaga dopracowania.
> To ze ktos ma BMW z silnikiem 5 litrow, ktore pali 15l/100km wcale nie
> musi oznaczac, ze godzi sie rowniez na dziure w baku, przez ktora traci
> dodatkowe 2 litry.

Jeśli ten właściciel przeczyta instrukcje, w której napisano "żeby nie
palił 2 litrów więcej, naciśnij przycisk na desce rozdzielczej" -
myślisz że go wciśnie czy raczej przyjdzie marudzić w usenecie?

--
Pozdrawiam,
Kamil