Re: PCI-E 2xSATA z port multiplier - ktos ostatnio uzywal?

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Fri 20 Jan 2012 - 10:27:48 MET

On Wed, 18 Jan 2012, Rafal Lukawski wrote:

> Teoretycznie i praktycznie (dla formalnosci) mały drobiazg. Jeżeli system
> windows (bo tam to akuraty występuje) korzysta z JBODów/Raidów, to system
> często otrzymuje 99,9% pojemności dysku

  Ano fakt.
  Pytanie co zrobi jak dostanie (zostanie podpięty) dysk sformatowany
"na zewnątrz", bez tych informacji na końcu, bo to jest istotne.

> Powielacze portów są praktycznie niedostepne na naszym rynku jako osobne
> urzadzenia

...bo nie tego mi potrzeba :]

> i to ma niewiele wspolnego z ta dyskusja,

  Bardzo wiele - pozwala pokazać palcem, że dyskutant usiłujący
wcisnąć jakobym pytał o co innego niż pytałem sam sobie wymyślił
koncept ;)

> bo chcesz osiagnac jakis cel

  Tak, dwa oddzielne, osobno widoczne dyski, i na PCI-E wymaga
to multiplikacji :) więc sprawa jest prosta: kontroler musi
to "umieć".

> zapytaj sprzedawcow jak to wyglada.

  Ta.... optymista.
  Toż oni w większości sprzedają to jak kartofle :]
(bardzo dosłownie, bo przy ziemniakach o ile wiem zjawisko
wciskania kitu co do właściwości sprzedawanego towaru ma
miejsce w tym samym stopniu :>)
  Na razie zrobiłem rundkę od sprzedawcy do dystrybutora,
pełnej jasności nie ma, ale też podejrzewają ze będzie
działać ;)

> System Ci obsluzy, zapytaj na w/w grupie ;)

  Mnie nie interesuje czy system to obsłuży jeśli karta będzie
"umiała", bo wiem że tak, tylko czy konkretna karta będzie działać,
dlatego pytam tu!

pzdr!