Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 19 Jan 2012 - 09:50:59 MET

Dnia 2012-01-19, o godz. 06:49:58
jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

> A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi
> SMART?

Pod ręką mam w jednej maszynie coś takiego po wymianie kilka dni temu:

Model Family: Seagate Barracuda ES.2
Device Model: ST3250310NS

I ma :

09 Power_On_Hours 72
10 Power_Cycle_Count 4

Coby się z grubsza zgadzało bo podłączyłem go w poniedziałek około 9:00
rano ;-) Tylko jak pisałem wcześniej - nie jest "refurbrished" tylko ma
zielona obwódkę wkoło etykiety. Gwarancja na niego biegnie od nowa ale
tylko 3 lata wobec pierwotnych 5.

W sumie procedura "refurbrished" (odnawiane) w warunkach polskich nie
jest chyba w żaden sposób ujęta w przepisach. W USA są to rzeczy
zakupione i oddane do sklepu - to bardzo powszechna procedura. Taka
rzecz - o ile jest rozpakowana z opakowania - jedzie do producenta
który ja czyści, sprawdza, zeruje (o ile trzeba), uzupełnia brakujące
składniki i ponownie pakuje. Taki produkt musi być czytelnie oznaczony
że taką procedurę przeszedł. W sprzedaży jest zwykle 20-30% tańszy niż
urządzenia fabrycznie nowe choć ma te same parametry i gwarancje.

Zdrówko