Re: Telewizor od urodzenia z klawiatruą pecetową

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 17 Jan 2012 - 06:10:05 MET

"Zenek" jeihgp$t56$1@news.dialog.net.pl

> Bo lesiu nic nie trzeba przerabiac podlaczasz klawiature USB
> i myszke USB i dziala na kazdym nowym samsungu z portem USB i RJ45.

MediaMarkt potwierdza słowa Zenusia -- nowe Samsungi tak mają,
że można do nich dołączyć klawiaturę via USB. Ciekawe, kiedy
powstaną telewizory z ekranami dotykowymi, w których klepiąc
po ekranie będzie można pisać. Mnie wystarczy taki, do którego
można dołączyć klawiaturę i myszkę. :)

IMO TV cyfrowa to nieporozumienie! O wiele lepszy byłby
wszędobylski dostęp do inetrnetu za przysłowiową dychę. :)
BTW -- moje łacze ma 10 miesięcy i zwróciło się w 200%.
Całkowity koszt to:

  240 złotych na dwie hybrydy
  120 złotych na opaski metalowe
      (także te, których nie wykorzystałem)
      rurę plastykową (mogła być krótsza i tańsza)
      wiertła (nie wszystkie wykorzystałem, nie każde
      połamałem lub zniszczyłem w czasie montażu tych hybryd)
      nakrętki, podkładki, pręt gwintowany, klucze (nie
      tylko ich nie połamałem, ale są niemal nietknięte)

Czyli razem to 360 złotych, z czego 1/3 to podatki, które odliczyłem.
W czasie 10 miesięcy zapłaciłbym za dostęp do netu 480 złotych i tych
pieniędzy w żaden sposób bym nie odzyskał w formie odliczeń podatkowych.
Zatem na łącze wydałem 240 złotych a na dostęp do netu wydałbym przez ten
czas 480 złotych (dwa razy więcej) i na dodatek -- łącze nadal działa
a klucze, wiertła, niemal cała rura, część pręta, dwie opaski metalowe
itp. drobiazgi -- zostały. :) Została także jakaś przygoda i nabyłem
jakiejś umiejętności oraz zrozumiałem, że nie każdy potrafi wiercić. :)

Tu kłaniają się mechanicy samochodowi, którzy nie pojmują, że przykręcanie
nakrętek czy szpilek mocujących koła samochodu jest swoista sztuką. :)
Pomiędzy przykręcaniem do drugą i w dwóch etapach (najpierw lekko,
później ze stosownym momentem 110 NM) jest bardzo ważne. :)

Jak ważne jest prawidłowe umocowanie wiertła? W ,,zwykłej'' (za 31 złotych)
wiertarce udarowej porządne mocowanie wiertła warunkuje przewiercenie ściany.
Należy zaciskając wrzeciono użyć każdej jego dziurki (nie jednej) i to tak,
aby po przykręceniu zaczekać kilka minut, po czym dokręcanie powtórzyć.

Metal jest plastyczny, także ten, z którego wykonane jest twarde wiertło,
dlatego po solidnym przymocowaniu wiertła, należy zaciskanie powtórzyć.
W protwipołożnym grube wiertło (15 mm na przykład -- w zabawkowej
wiertarce za 31 złotych) może obrócić się względem wrzeciona w czasie
wiercenia -- i wówczas może zostać uszkodzone oraz może uszkodzić wrzeciono. :)

-=-

Oczywiście można pójść na całość -- zakupić wiertarkę za kilka tysięcy złotych, :)
dokupić do tego wiertła za kilkaset złotych i mieć święty spokój, bo takie
wiertła po prostu wsuwa się -- mają stosownie wyfrezowane rowki, dzięki czemu
nie obrócą się nigdy, a co najwyżej zetną, czy raczej -- ukręcą. :)

Problem w tym, że ja dążyłem do minimalizacji kosztów, nie zaś do
,,profesjonalizmu'' i demagogicznego nawoływania z mównicy sejmowej:

 -- Buduję cywilizację życia, dlatego potrzebne jest mi dofinansowanie,
    abym mógł dokończyć me dzieło!!!!

Łącze pracuje poprawnie, dając zazwyczaj szybkość około 20 Mb/s,
z tym że na dziesięciolecie ;) dało chwilową szybkość sięgającą
aż niemal 30 Mb/s. Tego dnia i dostawca usług (dostępu do netu)
był łaskawy, bo szybkość z netem ograniczało już tylko to łącze
i wynosiła ona przez długi czas właśnie około 20 Mb/s. :)

> Z pilota wlaczasz klawiature i myszke a pozniej wlaczasz przegladarke Netsurf i juz.

> http://wiki.samygo.tv/index.php5/Content_Library_applications_list

> te aplikacje uruchamiasz z poziomu normalnego menu nic nie trzeba
> przerabiac ale zeby o tym wiedziec to trzeba miec mozg zamiast kapusty.

Ptaki mają mózgi czy ptasie móżdżki?

-=-

Dziękuję za informacje. :) Jaki model telewizora Samsunga polecasz? Interesuje
mnie przekątna rzędu 40 cali. :) Chcę mieć dobrą jakość wyświetlacza, jako że
chcę na tym telewizorze oglądać także fotki, które zamierzam obrabiać notebookiem. :)
Na razie nie mam notebooka z wyjściem HDMI i na razie nie chcę takiego kupować.
Łączność WiFi nie jest konieczna -- mogę bez trudu podciągnąć drucik do telewizora
i połączyć ów telewizor z netem via RJ45. :) Na razie mam zwykle szybkość do siebie
rzędu 7 Mb/s (w nocy bywa kilka razy więcej) ale w przyszłości szybkość ta może
wzrastać. :) W razie potrzeby wymienię hybrydy pracujące w częstotliwości 2.4 GHz
na takie, które pracują w częstotliwości 5 GHz -- właśnie pojawiły się w ofercie
TPlinka. Trudno zgadnąć, jaką szybkość dadzą, ale zapewne ponad 60 Mb/s. Mam
nadzieję taką, że będą tanie. I Strefa Fresnela dla 5 GHz jest mniejsza,
zatem nowe hybrydy będą mogły wisieć w tym samym miejscu. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'