Re: Naprawa uszkodzonego systemu plików

Autor: piecia aka dracorp <imie.nazwisko_at_wp.eu>
Data: Thu 12 Jan 2012 - 19:40:11 MET

Dnia Thu, 12 Jan 2012 17:44:11 +0100, Michal Kawecki napisał(a):

> Nie opieraj się na tym co pokazuje Linux. To, jaki system plików był na
> tych partycjach, sprawdzaj w tablicy partycji, a nie podmontowując
> system plików.
W większości przypadków polecenie file z linuksa mi wystarczało do
sprawdzenia z czym mam do czynienia. Nie zawsze jednak działa tak
jakbyśmy chcieli.
Swoją drogą informacji o systemie plików będzie w tablicy partycji? Czy
chodzi Ci raczej o typ partycji? Bo w praktyce typ partycji mogę ustawić
na NTFS a założyć system plików np. ext2. Teoretycznie, bo nigdy jakoś
tak nie robiłem.

> Jeżeli uszkodzeniu uległ bootsektor partycji, to Linux nie podmontuje
> systemu plików, bo nie będzie miał skąd wziąć jego parametrów. Należy
> wówczas podmienić tenże bootsektor (pierwszy sektor partycji) na jego
> kopię zapasową, zapisaną (w przypadku NTFS) w ostatnim sektorze
> partycji. Najprościej zrobić to przy pomocy dd, ale do dyspozycji masz
> też genialny darmowy programik TestDisk, który dodatkowo pokaże Ci stan
> partycji przed i po naprawie.
Już się dowiedziałem co nie tak z dyskiem, ktoś chciał zmniejszyć
partycję program do partycjonowania i mu nie wyszło. Więc ewidentnie to
nie sprawa sprzętowa. Testdisk nie pomógł niestety. Aczkolwiek będę dalej
próbował.

Z mojej strony EOT i dzięki.

--
piecia aka dracorp