Re: Naprawa uszkodzonego systemu plików

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 12 Jan 2012 - 19:54:24 MET

Dnia Thu, 12 Jan 2012 18:40:11 +0000 (UTC), piecia aka dracorp
napisał(a):

> W większości przypadków polecenie file z linuksa mi wystarczało do
> sprawdzenia z czym mam do czynienia. Nie zawsze jednak działa tak
> jakbyśmy chcieli.
> Swoją drogą informacji o systemie plików będzie w tablicy partycji? Czy
> chodzi Ci raczej o typ partycji? Bo w praktyce typ partycji mogę ustawić
> na NTFS a założyć system plików np. ext2. Teoretycznie, bo nigdy jakoś
> tak nie robiłem.

Teoretycznie da się, ale tak jak piszesz, ja się także nie spotkałem
jeszcze z taką sytuacją. Dlatego zawsze na początek opieram się na
tablicy partycji.

> Już się dowiedziałem co nie tak z dyskiem, ktoś chciał zmniejszyć
> partycję program do partycjonowania i mu nie wyszło. Więc ewidentnie to
> nie sprawa sprzętowa. Testdisk nie pomógł niestety. Aczkolwiek będę dalej
> próbował.

Wszystko zależy, na jakim etapie zatrzymał się proces zmniejszania.
Czasami w prosty sposób można zmiany odkręcić.

> Z mojej strony EOT i dzięki.

NP.

--
M.