Re: Naprawa uszkodzonego systemu plików

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 12 Jan 2012 - 17:44:11 MET

Dnia Thu, 12 Jan 2012 14:18:58 +0000 (UTC), piecia aka dracorp
napisał(a):

> Witam
>
> Trafił do mnie dysk z 2 partycjami: pierwsza główna ntfs dobra i
> druga logiczna ntfs uszkodzona.
> Windows widzi drugą partycję jako raw i nie mogę uruchomić chkdsk.
> Pod linuksem partycja ma typ fat32 lba(lub fat16 lba), piszę z pamięci bo
> teraz aktualnie testuję ją, a polecenie file nie wykrywa systemu plików,
> tylko wyświetla: data.
> Przy próbie zamontowania dostałem taką informację(z dmesg):
> #v+
> ntfs signature is missing
> no an ntfs volume
> [...]

Nie opieraj się na tym co pokazuje Linux. To, jaki system plików był na
tych partycjach, sprawdzaj w tablicy partycji, a nie podmontowując
system plików.

Jeżeli uszkodzeniu uległ bootsektor partycji, to Linux nie podmontuje
systemu plików, bo nie będzie miał skąd wziąć jego parametrów. Należy
wówczas podmienić tenże bootsektor (pierwszy sektor partycji) na jego
kopię zapasową, zapisaną (w przypadku NTFS) w ostatnim sektorze
partycji. Najprościej zrobić to przy pomocy dd, ale do dyspozycji masz
też genialny darmowy programik TestDisk, który dodatkowo pokaże Ci stan
partycji przed i po naprawie.

--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/