Re: HTPC ale nie jaki¶ słabeusz tylko maksymalnie wydajny

Autor: Vituniu <vituniu_at_gmail.com>
Data: Mon 02 Jan 2012 - 22:21:24 MET

> A jak±¶ konkretn± mógłby¶ polecić.
> Założyłem że będzie to płyta ITX.

Zotac A75ITX-A-E
Asrock A75M-ITX
Gigabyte A75N-USB3
Asus F1A75-I Deluxe

Sam wybierz :)

> A8-3800 - ma ponoć TurboCore, jak rozumiem zmienny zegar,
> może warto go wzi±ć aby był chłodniejszy.

To nie tak... w uproszczeniu Turbo Core pozwala na
przetaktowanie uzywanego rdzenia kosztem wylaczenia
pozostalych, tak dlugo, jak calosc miesci sie w zadanych
widelkach TDP i temperatury.

Natomiast "zmienny zegar" w dol, czyli obnizanie taktowania,
kiedy procesor "nic nie robi" ma kazde Llano.

> Tak czy siak, nie chcę gło¶no, chcę CICHO,
> dlatego potrzebuję wydajnego ale płaskiego coolera.

OK, ale nawet jesli znajdziesz duzy, cichy, plaski cooler,
ktory uda Ci sie wcisnac do malej obudowy i ktory nie bedzie
kolidowal z niczym na malenkiej, ciasno upakowanej plycie ITX,
to nadal zostanie probem wyjacego malego wiatraczka w zasilaczu.
(stosowane w malych obudowach zasilacze TFX, mATX,
czy co tam jeszcze zazwyczaj nie maja miejsca na duze,
wolnoobrotowe wiatraki).

Ponadto nadal bedziesz musial jakos to cieplo odtransportowac
poza obudowe.

pozdrawiam,
Vituniu.