Re: Jaki skaner do ... ?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 27 Dec 2011 - 21:31:50 MET

W dniu 2011-12-26 16:32, Zofia pisze:
> Bardzo zainteresowała mnie ta funkcja i zanim ostatecznie zdecyduję się
> na zakup skanera Canona z tą funkcją chciałabym dowiedzieć się więcej.
> Szukałam w Internecie jakiegoś opisu i przykładów użycia, ale nic nie
> znalazłam. Dowiedziałam się tylko, że jest to sterownik, więc pewnie
> ze skanerem innej firmy nie będzie działać.
To nie jest tak, że skaner/oprogramowanie "wycina tło", po prostu tak
dopasowuje ustawienia poziomu bieli, czerni, gamma, krzywe jasności, by
uzyskać najlepszy efekt dla danego typu dokumentu (zdjęcie, dokument,
czysty czarno-biały tekst itd).

Np skan "goły" 300dpi (specjalnie jakiś śmieć, który nie przylega do
szyby, jest nierównomierny itp) bez żadnych dodatkowych funkcji:
https://picasaweb.google.com/109406031452828361493/December272011#5690906069139128658

To samo zeskanowane ale z funkcjÄ… auto-tone i gutter-correction
(koryguje za-szarzenie w miejscu gdzie element nie przylega do szyby i
jest ciemniejszy, czyli np przy skanowaniu książki "garb" na środku
między kartkami)
https://picasaweb.google.com/109406031452828361493/December272011#5690906110528362482
Ja wiem że to nie jest ogromna różnica, i to samo można uzyskać ręcznie
bawiąc się ustawieniami jasność/gamma w programie graficznym, ale jeśli
robi siÄ™ to dla jednej kartki to ok, a jak dla wielu - to niech samo siÄ™
robi.