Re: Jaki skaner do ... ?

Autor: ToMasz <twitek4_at_.gazeta.pl>
Data: Mon 26 Dec 2011 - 10:45:19 MET

W dniu 25.12.2011 21:34, Zofia pisze:

> Bardzo proszÄ™ o radÄ™.
He he ! Ci którzy tu piszą chyba nigdy skanować książek nie musieli :)

Zwykłe tanie skanery, spełnią zadanie, ale jak masz osobne kartki.
Dlaczego? dlatego że podniesienie kartki z nad szyby o milimetr powoduje
drastyczne pogorszenie jakości, szczególnie w W/B. podniesienie o 3mm to
porażka bo będzie widać czerń. Wady tej nie mają skanery CCD -
niezależnie od producenta. Przy CCD możesz położyć na szybie np maskotkę
i skan dla lakika będzie wyglądał jak fotka. Tak wiec za pomocą CCD
możesz skanować z dobrą jakością ksiązki, albo dokumenty ze zszywkami -
a jakość będzie rewelacyjna. Zwróć uwagę na czas skanu i pre-skanu. żeby
to wieki nie trwało. w kategorii 300dpi - producent naprawdę nie istotny.

ToMasz

PS ja starego epsona z CCD kupiłem za 21zł + koszty przesyłki