Re: Jaki skaner do ... ?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 26 Dec 2011 - 01:32:27 MET

W dniu 2011-12-25 21:34, Zofia pisze:
> Witam
>
> Jaki skaner A4 warto kupić w celu zeskanowania
> sporej ilości dokumentów i zrobienia z nich
> archiwum? W tym cześć z nich będzie wymagała
> przetworzenia przy pomocy OCR.
> W przypadku stosowania programu Read Iris
> trzeba chyba skanować z rozdzielczością 300 dpi,
> ale mogę się mylić.
> Jaki skaner pozwoli mi na sprawne wykonanie
> takiego skanowania?
Każdy współczesny?
Realnie chyba powinno pytanie brzmieć "jakie oprogramowanie" a nie sam
sprzęt. Np skanery HP mają popierdzielone na maksa, przy 3ciej stronie
wywalisz to przez okno.
Ja skanuje duże ilości dokumentów skanerem Canona (scanLide 90 ale cała
ich rodzina siebie warta), i nie jest źle. Oryginalny soft oczywiście
jest do wywalenia, ale IrfanView ustawiony by używał do skanowania
Twain32=CanoScan ScanGear, ustawione automatycznie zapisywanie pliku i
skanowanie kolejnej strony, i idzie szybko.

Najważniejsze co mi się w tym sofcie ScanGear CanoScan podoba/przydaje,
to że po zrobieniu "preview" pierwszej strony - można ustawić typ skanu
na dokument-kolor, włączyć "auto tone" i mamy białą kartkę-tło,
czarny/kolorowy tekst, ładnie wyciągnięte i ustawione wszystko, a
równocześnie np blade pieczątki też dobrze widać. Czyli idealnie jako
źródło do OCR? Nie trzeba kalibracji tego powtarzać dla każdej kartki -
jest to robione dla strony wyświetlanej jako preview, więc na kolejnych
kartkach wystarczy klikać "scan" i mamy wszystkie dokumenty tak samo
wyglądające (nie ma problemu że jedna kartka szara, druga prześwietlona
jak z starego faxu, na trzeciej pieczątki wcieło itp, wszystkie
wyglądają spójnie)