Re: Pentium 4 - HT

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Thu 22 Dec 2011 - 15:08:09 MET

> Mam taką sytuację: Posiadam płytę główną ASUS P4SP-MX (BIOS 1002)
> oraz procesor Pentium 4, 2400 MHz (cache 512 kB, szyna 800, mnożnik
x12).
> I teraz tak, w BIOS-ie mam opcję wyboru prędkości procesora pomiędzy
> Manual/1200 MHz/1600 MHz. Mnożnik jest na stałe x12 - nie da się ruszyć.
> Mogę ustawić tylko 1200 MHz, bo jak wybiorę coś z listy manualnej albo
> 1600 MHz, komputer się nie uruchamia i muszę wyjmować baterię od BIOS-u.
> Więc przy ustawieniu 1200 MHz BIOS pokazuje dwa procesory, każdy po 1200
MHz.
> No niby się zgadza - 1200+1200=2400, ale w systemie jest to tak samo

Ja nie wiem... Jesli to jest prowokacja - to calkiem niezla.
Jesli wynik Twojej niewiedzy - to wybacz podejrzenia. :)

Twoj procesor ma mnoznik 12x i szyne 200 MHz typu "quad pumping"
(czyli efektywnie dziala jak 800, dziekuj marketingowcom za mylacy opis.)
Co daje 12 x 200 MHz = owe 2400 MHz.

Ilosc rdzeni, fizycznych czy wirtualnych, nie ma nic do rzeczy.

> Przepraszam za tak głupie pytania, ale mimo dużego doświadczenia

Aaa... czyli jednak prowokacja... :)

pozdrawiam,
Vituniu