Re: ceny dysków twardych

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: Tue 13 Dec 2011 - 14:54:52 MET

Dnia 13.12.2011 Vituniu <vituniu@poczta.fm> napisa³/a:

> Backup czy nie - i tak HDD kupujesz czesciej niz SSD, zgadlem? :P

No to fakt, mam sporo danych, a SSD obecnie 1 - w laptopie bo tam siê
nadaje najlepiej - ma³o zapisów, du¿a responsywno¶æ, brak mechaniki,
wibracji itd.

> Albo postawie pytanie inaczej: ile i jakich dyskow planujesz kupic
> do swoich urzadzen w ciagu najblizszego roku, zakladajac, ze w
> _kazdym_ z urzadzen, ktore bedziesz _chcial_ utrzymac w ruchu w
> ciagu tego roku bedziesz dysk _musial_ wymienic?

W tym roku planowa³em 2x1TB ale odpu¶ci³em z wiadomych wzglêdów :)
Musi na razie wystarczyæ to co siê krêci - zapas jeszcze mam spory
na no¶nikach. Chcia³em rozpakowaæ planet.osm - to jest oko³o 1.5TB w
postgresql+postgis, ale zaniecha³em :) Projekt czeka na
'tanie black-i'.

A na najbli¿szy rok to je¶li nie wyst±pi awaria (na któr± czeka w
okolicach serwerowni awaryjny 1TB blue) i nie rozpakujê planeta -
który nie jest krytyczny - to nie musze kupowaæ nic.

W sytuacji naprawdê podbramkowej mam jeszcze 2x1TB black w serwerze
deweloperskim, mogê go zu¿yæ na produkcji - wiêc jest spoko :)

--
"A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest