Re: ceny dysków twardych

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Tue 13 Dec 2011 - 14:47:48 MET

Dnia 2011-12-13, o godz. 13:35:27
Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@media-lab.com.pl> napisał(a):

> Hybryda nie ma największej zalety SSD - seeku o ponad rząd
> mniejszego - łatwiej jest zrobić system SSD+HDD i samemu
> aplikacyjnie fragmentowac dane na częściej/rzadziej używane
> niż polegać na statystyce oferowanej przez hybrydy - system
> jest bardziej przewidywalny. Niestety największą bolączką
> SSD jest żywotność, a właściwie jej brak. Sam zajechałem bazami
> danych 2 dyski SSD i to w dość krótkim czasie, i skończyło się
> na raid0 z sas + archiwum na greenach - i właśnie własnej
> fragmentacji bazy na dane aktualne i archiwalne na dwóch
> tablespace.

Pisałem już kiedyś o rozmowie z ludźmi z NetApp-a na temat SSD.
Twierdzili (jakieś 2 miesiące temu) że nie dostali jeszcze żadnego
dysku SSD który by do całkowitego padu działał w ich macierzach dłużej
niż 11 miesięcy. I dlatego mają ofercie rozwiązana z SSD ale w takiej
cenie że nikt tego nie kupi. Zamiast tego polecają klasyczne dyski plus
karty cache-ujące jako rozwiązane zdecydowanie trwalsze.

Zdrówko