Re: ceny dysków twardych

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_media-lab.com.pl>
Data: Tue 13 Dec 2011 - 14:35:27 MET

Dnia 13.12.2011 Rados³aw Sokó³ <rsokol@magsoft.com.pl> napisa³/a:

> Wcale tego nie wiadomo.
>
> Poza tym HDD dalej ma monopol na du¿e pojemno¶ci. Spróbuj
> zbudowaæ petabajtow± macierz na SSD, a zbankrutujesz :)
>
> Mo¿e siê wrêcz okazaæ, ¿e najpopularniejszym rozwi±zaniem
> najbli¿szych lat bêd± dyski hybrydowe a la Momentus XT, a
> nie "czyste" SSD. Przynajmniej do czasu, gdy pojemno¶æ i
> niezawodno¶æ SSD nie wzrosn±.

Hybryda nie ma najwiêkszej zalety SSD - seeku o ponad rz±d
mniejszego - ³atwiej jest zrobiæ system SSD+HDD i samemu
aplikacyjnie fragmentowac dane na czê¶ciej/rzadziej u¿ywane
ni¿ polegaæ na statystyce oferowanej przez hybrydy - system
jest bardziej przewidywalny. Niestety najwiêksz± bol±czk±
SSD jest ¿ywotno¶æ, a w³a¶ciwie jej brak. Sam zajecha³em bazami
danych 2 dyski SSD i to w do¶æ krótkim czasie, i skoñczy³o siê
na raid0 z sas + archiwum na greenach - i w³a¶nie w³asnej
fragmentacji bazy na dane aktualne i archiwalne na dwóch
tablespace.

--
"A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest