Re: REALLOCATED SECTORS - czy możliwe, że to ELEKTRONIKA?

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 07 Dec 2011 - 19:00:46 MET

On 2011-12-07 18:43, jeo stancey wrote:

> Jak chcialem to zrobic przy pomocy tego Samsungowego ESTOOL301v to

To sie robi w systemie operacyjnym (jezeli pozwala). Na pewno sposob
transmisji danych nie wplywa na to co jest na dysku, wiec robiles cos
inaczej.

> [...]
> spowoduje to utrate WSZYSTKICH danych. Potem wobor czy NA PEWNO chce:
> YES lub NO?
>
> To co mam zrobic? Tak w ogole to normalne, ze rozmiar dysku nie jest
> natywny?
>
> Pytam jak mam postapic, czy probowac naprawiac ten dysk, np. ZEROWAC
> go, reperowac sektory przy pomocy MHDD itp., czy oddac do sprzedawcy?
>
> Czy takie PROBY NAPRAWY DYSKU NIE SPOWODUJA UTRATY GWARANCJI?
>
> Wlasnie zadzwonilem do dystrybutora i okazuje sie, ze co do dyskow
> Samsunga to ZWRACAJA PIENIADZE - po wartosci z daty zakupu. (Jak

Do dystrybutora czy do dealera? Mi sie zdarzylo, ze klientowi zwracalem
calkiem niedawno nowego samsunga, ale w przypadku bardzo starych modeli
dyskow, faktycznie - ich po prostu moze juz nie byc, wiec mozna
przyjac,ze dostaniesz kase.

Z powodu tego, ze te problemy sa niejednoznaczne (tzn na odleglosc)
trudno je opisac, moze warto oddac dysk i kupic zupelnie inny model.
Oczywiscie ata narzuca ograniczenia:

http://luktronik.pl/pl_PL/c/PATA-5400-obrmin/144

gdzies mam sprawnego jednego seagate'a 5400.3 160GB (uzywany) + Uwaga
Samsung HM160HC... dziala od chyba 2 lat :) Zreallokowal sie jeden
sektor, ale dziala. Jezeli bylbys zaintresowany uzywanym sprzetem, daj
znac. (Seagate od roku nie jest uzywany)

pozdr.