Re: REALLOCATED SECTORS - czy możliwe, że to ELEKTRONIKA?

Autor: jeo stancey <jeostancey_at_gmail.com>
Data: Wed 07 Dec 2011 - 20:37:14 MET

On Dec 7, 7:00 pm, Rafal Lukawski <rafal...@lukawski.pl> wrote:

> To sie robi w systemie operacyjnym (jezeli pozwala). Na pewno sposob
> transmisji danych nie wplywa na to co jest na dysku, wiec robiles cos
> inaczej.

Wlasnie w tym rzecz, ze nie pozwala (windowsXP). W BIOSie tez nie ma
takiej opcji.
Tylko w tym ESTOOL made in Samsung jest taka mozliwosc. To mnie nie
dziwi, poniewaz pamietam w Seagte'ach takze sie ustawialo transfer ATA
programem spod DOSa bezposrednio w dysku (a nie na "zewnatrz" dysku).

Jednak ciekawe jest to ostrzezenie, ze przy przejsciu na ATA66
zostanie przywrocona natywna pojemnosc dysku. (Tamten program w na
Sigejtach nigdy czegos takiego nie mowil, a bawilem sie ustawiajac na
kilku dyskach roznorodne transfery ATA).
Jak to, a teraz jest niby jaka? Jagby nie patrzec to m.in. HDTune
pokazuje:
   Capacity : 160.0 gB (149.0 GB)

> Do dystrybutora czy do dealera?

Tzn. dzwonilem do sprzedawcy a ten powiedzial, ze dystrybutor ma taka
polityke aktualnie. Tak wiec odesla do serwisu i jesli ten potwierdzi,
ze awaria podlega gwarancji to otrzymam zwrot kasy.

> Mi sie zdarzylo, ze klientowi zwracalem
> calkiem niedawno nowego samsunga, ale w przypadku bardzo starych modeli
> dyskow, faktycznie - ich po prostu moze juz nie byc, wiec mozna
> przyjac,ze dostaniesz kase.
>
> Z powodu tego, ze te problemy sa niejednoznaczne (tzn na odleglosc)
> trudno je opisac, moze warto oddac dysk i kupic zupelnie inny model.
> Oczywiscie ata narzuca ograniczenia:
>
> http://luktronik.pl/pl_PL/c/PATA-5400-obrmin/144
>
> gdzies mam sprawnego jednego seagate'a 5400.3 160GB (uzywany)

Podasz konkretny model?

> + Uwaga
> Samsung HM160HC... dziala od chyba 2 lat :) Zreallokowal sie jeden
> sektor, ale dziala.

Ten sektor to w Sigejcie czy Samsungu?

> Jezeli bylbys zaintresowany uzywanym sprzetem, daj znac. (Seagate od roku nie jest uzywany)

A jakie miejsce zamieszkania?
OK, przejdzmy moze na priwa (w tej sprawie).