Re: REALLOCATED SECTORS - czy możliwe, że to ELEKTRONIKA?

Autor: jeo stancey <jeostancey_at_gmail.com>
Data: Tue 06 Dec 2011 - 17:50:11 MET

On Dec 6, 5:55 am, Rafal Lukawski <rafal...@lukawski.pl> wrote:

> Jest tez duzo bledow zapisu, teoretycznie soft sterownika dysku moze
> wariowac w wyniku innego problemu (np. na plycie laptopa,
> niekompatybilnosci etc)

Soft sterownika - masz na mysli sterownika Windows?

Jesli tak to jeszcze jedno sobie teraz przypominam: te awarie ZAWSZE
wystepowac zaczely pod MSwindowsXP - a NIGDY pod Linuksem (ktorego
uzywam difoltowo - tak na 90% stosowan).
Co wiecej, mam wrazenie, ze jak juz te awarie wystapily (pod XP) i
dysk sie zawiesil na conajmniej godzine to odzyskiwac sily zaczal
wlasnie pod Linuksem (a potem jesli znow zastartowalem XP to jakby
wracal do "marudzenia").

To moze rzeczywiscie to wina sterownika Windows dla dyskow PATA? Tam w
XP jest generic driver, byc moze Microsoft (autor sterownika) wyszedl
z zalozenia, ze jesli to PATA to z definicji przeznaczony jest do
"zabytkowych" dyskow i nie potrafi nalezycie wspolpracowac z jakimis
nowoczesnymi funkcjami tego HM160HC ??
Podczas gdy w Kernelu Linuksa jest ten sam drajwer dla PATA i SATA...
(dysk PATA jest widoczny jako /dev/sda )

> To wyglada ok

Chyba, ze elektronika dysku wysiadla na full w momencie przekroczenia
temperatury - tak, ze nawet w SMART tego nie zdazyla zanotowac ;)

> Poszukaj ew. nowego BIOS'u lub na niecie - ew. zgloszen dot. Twojego
> lapka + tego lub jakiegos podobnego dysku (ta sama seria ew. inna
> pojemnosc, najlepiej wieksza jezeli jest)

Raczej przydaloby sie poszukac nowego drajwera po XP. Podobo gdzies
Samsung udostepnial takowego wlasnie pod PATA dla tego HM160HC?
Przypominam sobie, ze przed zakupem gdzies wyczytalem jak ktos na
jakims forum o tym pisal, ze jak zainstalowal "ORYGINALNY" sterownik
to ten dysk zwekszyl wydajnosc znaczaco! (Po tym artykule wlasnie
zdecydowalem kupic ten model) Tylko nie moge teraz tego atykulu
odnalezc - czy ktos moze tu o tym wie?