Re: REALLOCATED SECTORS - czy możliwe, że to ELEKTRONIKA?

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 06 Dec 2011 - 05:55:19 MET

On 2011-12-06 03:13, jeo stancey wrote:

> OK, tylko jak zrobic zeby to ustawienie przetrwalo reboot?

To jest zapisanie na stale, jezeli dysk to obsluguje

> Ale gdzie ta zworka moze byc bo przy interfejsie PATA jest tylko dla
> MASTER/SLAVE?

:-) poszukac specyfikacji :)

> Tez to zauwazylem i jednoczesnie widac, ze ta wartosc jest podobna do
> warosci "Reallocated Sector Count". Tak jakby bledy w komunikacji
> powodowaly realokowanie sektorow a nie bledy fizyczne nosnika.

Jest tez duzo bledow zapisu, teoretycznie soft sterownika dysku moze
wariowac w wyniku innego problemu (np. na plycie laptopa,
niekompatybilnosci etc)

> Jesli to f. liniowa to maksymalna temperatura musiala byc 49C

To wyglada ok

> Otoz to, ale dlaczego w takim razie poprzednik, Toshiba MK4032GAX
> (40GB), LADNIE chodzi od 5 lat podczas gdy ten SAMSUNG HM160HC wariuje
> po paru miesiacach uzywania?

Dyski nie sÄ… takie same i specyficzny sprzet + specyficzny dysk moga ze
soba niewspolpracowac. W jakims standardowym lapku z SATA WD750BPKT
(750GB) wg klientanie byl wykrywany lub zglaszal dziwne bledy etc.

Poszukaj ew. nowego BIOS'u lub na niecie - ew. zgloszen dot. Twojego
lapka + tego lub jakiegos podobnego dysku (ta sama seria ew. inna
pojemnosc, najlepiej wieksza jezeli jest)