Re: dysk ssd sata 6 na sata 3

Autor: Rafal <bezspamu_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 04 Dec 2011 - 20:11:25 MET

PaBeLo wrote:

> tzn jaki kontroler polecasz, dyski ssd w oparciu chip JMicrona są dobre?

> a na plikach systemowych oraz programów i gier (to są skompresowane dane?)

akurat nie,
ale SSD na SandForce 22xx mają mały czas dostępu
ważne jest też IOPS i odczyt/zapis 4k
SandForce 22xx wypadają tutaj słabo

> kurcze odważna teza, teoretycznie różnica jest 2 krotna

w praktyce nie zauwazysz
miałem SSD na SATAII a teraz mam Samsung 830 na SATAIII
(płyta obsługuje SATAIII)
system wstawał w 10s, a teraz jest tyle samo.
Aplikacje też jak szybko się uruchamiały, tak samo szybko się uruchamiają
sieteraz.
Za to w testach łu....... róznica kolosalana.
W praktyce - żadna!
Nie oczekuj wiec rewolucji na miere tej w której przechodziło się z HDD na SSD2
bo srodze się zawiedziesz
między SSD2 i SSD3 nie zauwazysz róznicy :)

> rozejrzę się, dysk muszę kupić nowy (mam bon ze sklepu), nie chciałbym
> przekroczyć 170 E , płytę gł. zamierzam zmienić za około rok

za rok może się wiele zmienic.....
na lepsze :)