Re: dysk ssd sata 6 na sata 3

Autor: PaBeLo <blizar1_at_poczta[123antispam>
Data: Sun 04 Dec 2011 - 19:40:19 MET

W dniu 2011-12-04 18:25, Rafal pisze:

> odpuść sobie wszystko co jest na SandForce 22xx

tzn jaki kontroler polecasz, dyski ssd w oparciu chip JMicrona są dobre?

> pójdzie, choć może kaprysić. Ja np. miałem model SandForce 22xx
> i ten na SATAII dziwie się zachowywał. Czasem miał odskoki
> i nagle przestawał być widziany przez system.
> Kable były dobre.

> tylko, że w praktyce na zapisie nawet nie dobija do 150, na skompresowanych
> danych.

a na plikach systemowych oraz programów i gier (to są skompresowane dane?)

> nie ma,
> bo różnica między SSD na SATAII i SATAIII jest niezauważalna!
> A jeśli masz płytę SATAII to już w ogóle nie widoczna!

kurcze odważna teza, teoretycznie różnica jest 2 krotna

> Masz płytę na SATAII to kup SSD na SATAII - Vertex2 (te jeszcze były dobre)
> lub ADATA S599 (przykładowo) - może nawet używany i z tym dotrwaj do
> zmiany płyty. Do tego czasu dużo się jeszcze może zmienić.
>
> Jeśli jednak koniecznie chcesz coś kupić na SATAIII to kup już coś
> dobrego.
> Na szczęście dużego wyboru nie ma, bo liczą się tylko
> dwa modele - Crucial M4 i Samsung 830

rozejrzę się, dysk muszę kupić nowy (mam bon ze sklepu), nie chciałbym
przekroczyć 170 E , płytę gł. zamierzam zmienić za około rok

pozdrawiam
pawel