Re: dysk ssd sata 6 na sata 3

Autor: Rafal <bezspamu_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 04 Dec 2011 - 18:25:03 MET

PaBeLo wrote:

> Witam serdecznie
> chciałbym zakupić dysk ssd celem przyspieszenia "systemu" i komfortu
> pracy. Upatrzyłem sobie OCZ Agility 3 120 GB wyposażony w kontroler
> SandForce z serii 2200

odpuść sobie wszystko co jest na SandForce 22xx

> oraz interfejs SATA 6 Gb/s (atrakcyjna cena około
> 130 E ). Moja płyta główna to MSI K9N2 SLI Platinum / K9N2 Zilent
> (MS-7374) z serial ATA\300.
> Wiem że ten temat był już poruszany ale nie mogę sie do niego dokopać.
> Czy ten dysk w ogóle "pójdzie" na sata 300,

pójdzie, choć może kaprysić. Ja np. miałem model SandForce 22xx
i ten na SATAII dziwie się zachowywał. Czasem miał odskoki
i nagle przestawał być widziany przez system.
Kable były dobre.

> a jeśli tak to ile , mniej
> więcej, zaniżone będą osiągi (dysk ten osiąga około 500 MB/s odczyt zapis)?

tylko, że w praktyce na zapisie nawet nie dobija do 150, na skompresowanych
danych.

> Mogę również dokupić dość tani (około 30E) kontroler na PCIe x4 ASUS
> U3S6 na kontrolerach Marvell 8SE9123 + NEC D720200F, dodatkowo ma porty
> USB 3. Czy taki zakup ma sens?

nie ma,
bo różnica między SSD na SATAII i SATAIII jest niezauważalna!
A jeśli masz płytę SATAII to już w ogóle nie widoczna!

Masz płytę na SATAII to kup SSD na SATAII - Vertex2 (te jeszcze były dobre)
lub ADATA S599 (przykładowo) - może nawet używany i z tym dotrwaj do
zmiany płyty. Do tego czasu dużo się jeszcze może zmienić.

Jeśli jednak koniecznie chcesz coś kupić na SATAIII to kup już coś
dobrego.
Na szczęście dużego wyboru nie ma, bo liczą się tylko
dwa modele - Crucial M4 i Samsung 830