dysk ssd sata 6 na sata 3

Autor: PaBeLo <blizar1_at_poczta[123antispam>
Data: Sun 04 Dec 2011 - 13:10:16 MET

Witam serdecznie
chciałbym zakupić dysk ssd celem przyspieszenia "systemu" i komfortu
pracy. Upatrzyłem sobie OCZ Agility 3 120 GB wyposażony w kontroler
SandForce z serii 2200 oraz interfejs SATA 6 Gb/s (atrakcyjna cena około
130 E ). Moja płyta główna to MSI K9N2 SLI Platinum / K9N2 Zilent
(MS-7374) z serial ATA\300.
Wiem że ten temat był już poruszany ale nie mogę sie do niego dokopać.
Czy ten dysk w ogóle "pójdzie" na sata 300, a jeśli tak to ile , mniej
więcej, zaniżone będą osiągi (dysk ten osiąga około 500 MB/s odczyt zapis)?
Mogę również dokupić dość tani (około 30E) kontroler na PCIe x4 ASUS
U3S6 na kontrolerach Marvell 8SE9123 + NEC D720200F, dodatkowo ma porty
USB 3. Czy taki zakup ma sens?

pozdrawiam
Paweł