Re: plyta z FM1 i procesor do tego

Autor: Andre <andy_at_andy.pl>
Data: Thu 01 Dec 2011 - 23:31:22 MET

Vituniu wrote:

> Perspektywicznie - lepiej AM3+. Ma miec wsparcie jeszcze przez rok z
> okladem i nowe Bulldozery. Za jakis czas bedzie mozna zestaw
> "odmlodzic" nizszym kosztem.
>
> Tymczasem FM1 zostanie zastapiona FM2 w ciagu najblizszych miesiecy.
> I wiele ponad obecnego A8 nie nalezy sie spodziewac.

Hmm a co bedzie po FM2 i AM3+ ?
Bedzie wreszcie jakis jeden standard przez dluzszy czas, tak jak
dawniej Socket A?

> Coz... FM1 wypadnie taniej od podobnego wydajnosciowo zestawu na AM3.
> Nawet biorac poprawke na drozsze, szybsze pamieci.

> Dodatkowo przy FM1 masz tylko jeden uklad do chlodzenia.
> Przy AM3+ chlodzisz procesor i grafike, a i sam chipset grzeje sie
> ciut bardziej.
> W malych, ciasnych obudowach to dosc istotny aspekt.

No wlasnie. Bo widzisz ja nie szukam maksymalnej wydajnosci, a
komputera do odtwarzania plikow multimedialnych lacznie a Blu_ray. Ma
to byc takie MediaPC, ale chce to zlozyc sam, a nie kupowac gotowej,
zamknietej konstrukcji.

W takim razie jesli wrocimy do procesora A4 3400, to co jest
porownywalne wyjdanosciowo na AM3+ ?
No i jaka grafika musialaby byc, zeby to uciagnac? Wystarczy ta z
chipsetu 880G?

A co do chlodzenia - obudowa prawdopodobnie bedzie taka:
http://www.ceneo.pl/12205642
bo nie widze nic innego ciekawego, w formacie desktop, raczej malego i
do tego z miejscem na dwa dyski 3,5 cala. Ta akurat jest wieksza na
szerokosc niz glebokosc, a to pozwala mi sie lepiej zgrac z reszta
sprzetu (ampli, glosnik itp)

--
Pozdrawiam,
  Andre