Re: 8 GB RAM 2x4GB czy 4x2GB?

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Thu 01 Dec 2011 - 12:23:32 MET

> (...) dorzuciłem dokładnie takie same do kolejnych gniazd,
> czyli 4x2GB, a tu... zaskoczenie. System Win7 uruchamia się wolniej...
> Ktoś wie dlaczego?

Glupie pytanie - a przypadkiem swap nie spuchl po tym zwiekszeniu RAMu?

> Czy problemem jest sama obsługa większej ilości ram, czy może fakt, że
kości
> są w czterech gniazdach i lepiej by było, aby były w dwóch, czyli dwie
kości
> po 4GB. Pamietam, że kiedyś były takie relacje...

Niektore konstrukcje maja ograniczenia powodujace obnizenie
taktowania modulow pamieci przy obsadzeniu wiekszej ilosci gniazd.
Moze tez byc cos na rzeczy z obsluga dual channel.
Ale z drugiej strony skoro piszesz, ze BIOS poustawial wszystko
poprawnie...

pozdrawiam,
Vituniu