8 GB RAM 2x4GB czy 4x2GB?

Autor: Rafał <bezspamu_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Thu 01 Dec 2011 - 08:00:55 MET

Płyta : Asus P8P67 LE
Jeśli chciałbym mieć 8 GB RAM to ma znaczenie jakie pamięci zainstaluje,
chodzi o to czy lepiej będzie zainstalować 2x4GB czy 4x2GB?

Bo problem z tym, że jak dotąd miałem Geil 1333 2x2GB (zgodne ze specyfikacją
zgodności opublikowanej przez Asusa) i dorzuciłem dokładnie takie same do
kolejnych gniazd, czyli 4x2GB, a tu... zaskoczenie.
System Win7 uruchamia się wolniej... a i wskaźnik wydajności systemu dla RAM
nagle zrobił się niższy.

Ktoś wie dlaczego?
w Biosie jest wszystko ok, a i CPU-Z potwierdza te parametry.

Czy problemem jest sama obsługa większej ilości ram, czy może fakt, że kości
są w czterech gniazdach i lepiej by było, aby były w dwóch, czyli dwie kości
po 4GB. Pamietam, że kiedyś były takie relacje...