Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Thu 17 Nov 2011 - 19:00:20 MET

On Thu, 17 Nov 2011, divek wrote:

> Witam.
> Jakie s± Wasze wra¿enia z u¿ywania tej technologii?

  Hm... primo: nie u¿ywam do gier, a nie piszesz jakie "u¿ywanie"
masz na my¶li. Do tego nie piszesz jak próbowa³e¶ dot± ogl±daæ
obraz stereowizyjny wiêc nie ma p³aszczyzny odniesienia.
  BTW: stereo, bo ustalmy, ¿e "3D" w nazwie to takie samo
oszustwo, jak ~10 lat temu u¿ywanie tej samej nazwy (znaczy
"3D") na okre¶lanie efektów emuluj±cych cechy "patrzenia z daleka",
3D jest "jak na dzi¶" osi±galne chyba tylko holograficznie.

  Patrz±c na zdjêcia dzi¶ i kilkana¶cie lat temu:
- przes³uchy miêdzy kana³ami (chyba "przewidy" :], choæ w elektronice
  przyjê³y siê "przes³uchy" i co zrobisz) najwyra¼niej s± na tym
  samym poziomie, nie krytycznym, ale tam gdzie kontrast jest
  spory skutki widaæ (w porównaniu z "patrzeniem na zeza", pomijaj±c
  inne wady tej metody, dobrze nie jest)
- rozdzielczo¶æ to inna klasa; CRT zdolnego wy¶wietliæ nierozmyte
  1920x1200 na 120 Hz nigdy nie mia³em :)

  Porównania z anaglifami nie ma - jako ¿e "od zawsze" umia³em
ogl±daæ stereopary go³ymi oczyma (krzy¿owe oraz "ma³e proste",
zeza rozbie¿nego nie umiem zrobiæ :P) zawsze mnie dziwi ¿e
ta metoda w ogóle znajduje chêtnych.

> Nie mia³em jako¶ okazji pobawiæ siê tym sprzêtem, [...]
[...]
> Do tego zniechêcaj± mnie okulary migawkowe, bo ¼le znoszê t± technologiê

  Tego wy¿ej nie rozumiem :[

> no i przede wszystkim ceny!

  No niestety.
  NV do³o¿y³a do pieca, implementuj±c sterowanie podczerwieni±,
skutecznie wycinaj±ce pomys³y z samoróbkami z przerabianiem
starych okularów (nad dopinaniem *drugiej* pary mo¿na by siê
zastanowiæ bo to proste, acz pozbawi gwarancji).

> Jakie s± najbardziej optymalne propozycje do
> takiej zabawy i czy w ogóle warto siê w to pchaæ?

  To ju¿ wedle uznania, ale sam równie¿ zwraca³bym uwagê na
nieb³yszcz±cy monitor. Teoretycznie mo¿liwy do uzyskania
lepszy kontrast do rozwi±zania migawkowego jest bez znaczenia
(skoro separacja miêdzykana³owa jest s³absza ni¿ kontrast
"normalnego" monitora) a wady s± równie irytuj±ce
z obrazem stereo co z normalnym.

  Skorzystam z okazji :)
  Czy kto¶ mia³ okazjê pobawiæ siê konstrukcjami "paskowymi"?
  Bo z tego co gdzie¶ widzia³em, separatory s± widoczne
i irytuj±ce. W sumie bior±c pod uwagê umiarkowan± rodzielczo¶æ
monitora wobec 1 minuty k±towej rozdzielczo¶ci oka nic
dziwnego, tyle ¿e wychodzi³oby i¿ nadal "migawki" s± istotnie
lepsze.

pzdr, Gotfryd