Re: Polskie znaki na iPadzie

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Thu 17 Nov 2011 - 09:08:38 MET

W dniu 16.11.2011 21:33, Przemysław Ryk pisze:

> Kasowanie EPROMów wpiętych w kawałek styropianu i naświetlanych lampą
> kwarcową… Heh… To se ne vrati. ;D

No, tu na szczęście system był kopiowany do RAM, więc wystarczyło
odpalić programik, który zmieniałby systemowe adresy wskazujące na
czcionki w pamięci na wskazujące na przerobione czcionki ;)

A, może się uśmiejesz z metody znalezienia tychże adresów - najpierw
szukałem w pamięci miejsc wyglądających jak systemowa tablica znaków (to
akurat było opisane w dziale "czcionki użytkownika", chociaż znaki
standardowe tkwiły w ROM :( ), potem szukałem miejsc sprawiających
adresów wskazujących na te tablice znaków, a potem zmieniałem po kolei
ich zawartość patrząc, czy "psują się" czcionki.

Metoda okazała się może nieco głupia, ale szybka i skuteczna :)