Re: Jaka drukarka kolor dla nastolatka?

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri 11 Nov 2011 - 00:40:39 MET

Dnia Thu, 10 Nov 2011 21:16:36 +0100, RemeK napisa艂(a):

> Dnia Thu, 10 Nov 2011 19:20:40 +0100, Przemys艂aw Ryk napisa艂(a):

> To nie do konca tak. Sprzety sa z roznych polek cenowych, ale to nie znaczy
> ze jak kupisz z wyzszej to masz super sprzet na lata i jestes caly happy.

Kupi艂em monitor. Nowy. Gwarancj臋 mam na 5 lat/lub na 30 tysi臋cy godzin. Nie
musz臋 si臋 martwi膰, 偶e urz膮dzenie oddawa膰 b臋d臋 do serwisu cz臋sto. A je偶eli
nawet, to ekspertyza/naprawa/wymiana nie zajmie wi臋cej czasu, ni偶 tydzie艅.
Dla mnie - poza tym, 偶e monitor jest te偶 narz臋dziem rozrywki (w po艂膮czeniu z
komputerem) to te偶 narz臋dzie pracy. Chyba bym si臋 w艣ciek艂, gdybym na
ekspertyz臋 i ewentualn膮 wymian臋 czeka艂 d艂u偶ej ni偶 tydzie艅.

> Moze pasc zaraz po gwarancji i nierzadko tak sie dzieje.

Najta艅szy sprz臋t pada jeszcze w trakcie gwarancji. Z wymian膮 niejednokrotnie
bywaj膮 niez艂e cyrki. O tym, 偶e chusteczkowej klasy np. zasilacz id膮c do
krainy wiecznych elektron贸w potrafi cz臋sto poci膮gn膮膰 za sob膮 kilka(na艣cie)
innych podzespo艂贸w ju偶 nie wspomn臋.

> Albo ma wady fabryczne (moj amplituner ONKYO - firmy jednak dosc dobrej -
> ma w jakims tam konkretnym trybie pracy zamienione kanaly L z R, mozna
> wyslac/zawiezc do serwisu i podmienia firmware, ale wpadka jest).
> Chodzilo mi o pewna strategie producentow i umiejetne lawirowanie w jej
> zaulkach przez swiadomego usera.

Ja kupi艂em sprz臋t maj膮c (odno艣nie monitora) gwarancj臋 door-to-door. Czas
wymiany wadliwego elementu nie przekracza tygodnia (zerknij na forum na
eizo.pl) do dw贸ch maksymalnie. Transport uszkodzonego urz膮dzenia do
dystrybutora i z powrotem _nic_ mnie nie kosztuje. Przy bardziej
zaawansowanych monitorach jestem w stanie wynegocjowa膰 dostarczenie
urz膮dzenia zast臋pczego o por贸wnywalnych parametrach. Wed艂ug mnie sk贸rka
warta wyprawki.

> Na oczach (i ogolniej zdrowiu) oczywiscie nie mozna oszczedzac i takze
> zawsze kupowalem duzo drozsze monitory niz wiekszosc znajomych, zwlaszcza w
> czasach crt, ale...
> ...teraz mam monitor na matrycy IPS marki HP, nie najgorszy jak na amatora
> niezwiazanego z grafika, od poczatku buczal, mial baardzo dlugi czas
> "pojawienia" sie obrazu od momentu wlaczenia zasilania, w koncu padl - na
> szczescie jeszcze na gwaracji. Wyzsza cena poza obrazem nie dala mi nic
> lepszego niz ma monitor TN za 500 PLN.

Odno艣nie monitor贸w to chyba nie pogadamy, bo ja pod tym wzgl臋dem mam bardzo
wysokie wymagania. Uprzedzaj膮c pytania - tak, pracuj臋 u dystrybutora EIZO na
Polsk臋. Tak - prywatnie mam w domu monitory tej marki. Zap艂aci艂em za nie
tak膮 kwot臋, jak cz艂owiek z ulicy. Czy warto by艂o? Tak. I zap艂aci艂bym drugi
raz te same pieni膮dze za to, co dosta艂em.

S艂uchaj膮c o przebojach znajomego po zakupie ta艅szych urz膮dze艅, kt贸re podobno
mia艂y si臋 sprawdzi膰 doszed艂em do wniosku, 偶e tyle wolnego czasu, to ja nie
mam. Szarpania si臋 z serwisem, kiedy monitor jest jednym z podstawowych
narz臋dzi mojej pracy czy rozrywki te偶 bym nie zni贸s艂. Z do艣wiadczenia wiem,
偶e EIZO do serwisu wraca wtedy, kiedy naprawd臋 jest walni臋ty. Czas reakcji i
termin naprawy - zerknij na forum eizo.pl. Czego艣 takiego nie ma chyba 偶aden
dystrybutor monitor贸w w Polsce. :)

> To kwestia gustu, mozesz kompa polozyc do kartonu i tez bedzie dzialal.

呕e dzia艂a膰 b臋dzie, to nawet nie usi艂uj臋 polemizowa膰. Bo jak si臋 do tego
艂ebski facet dorwie, to wyjdzie, 偶e si臋 da艂o. Tylko cz臋sto i g臋sto karton
tak Ci臋 nie potnie, jak cienka blacha. Kt贸r膮 najcz臋艣ciej w tanich obudowach
spotkasz.

> Mialem nienajtanszego Logitecha, po dwoch latach padl switch w lewokliku.
> Teraz mam innego Logitecha, tez nienajtanszego, ale brakuje mu precyzji,
> ktora mial poprzedni i mam wrazenie, ze tania myszka A4Tech mojego dzieciaka
> jest pod tym wzgledem lepsza. Moze musze wydac jeszcze 2x wiecej, zeby to w
> koncu bylo bezawaryjne i dzialalo nalezycie, ale gdy za mysz mam zaplacic
> ponad 300 pln, zeby moc spokojnie klikac w ikonki to zaczynam sie
> zastanawiac czy ktos tu mnie nie robi w chuja.

Powiem Ci tak - przy przyjaci贸ki kompie u偶ywany jest m贸j MouseMan Dual
Optical Logitecha. Pytanie kontrolne - wiesz ile lat ta mysz przepracowa艂a?
Przy s艂u偶bowym moim sprz臋cie u偶ywam nieco nowszego MX700 - te偶 Logitecha.
Chcesz wiedzie膰 ile ten gryzo艅 wytrzyma艂? Prywatnie w domu - MX1000 te偶
Logitecha. Odno艣nie klawiatury to b臋d臋 monotematyczny - G11 w domu i w pracy
plus trzeci egzemplarz gdyby si臋 kt贸ry艣 z katowanych na codzie艅 spartoli艂.
:D

> No tu akurat trafiles mnie w serce, glosniki mam drozsze od kompa :P Ale ja
> nie jestem pod tym wzgledem normalny ;-)

Janie startuj臋 gdzie艣 ponad 艣redni膮 - mam do sprzedania G51, sam przy X-Fi
Extreme Gamer u偶ywam Creative'a T6100 (chyba). Graj膮 fajnie. A tego
Logitecha mam do sprzedania. Czy to jest s艂aby zestaw: nie. Czy to jest
wyjefajny zestaw: te偶 nie. Czy to jest zestaw kt贸ry potrafi fajnie zagra膰?
Mo偶e鈥 Ale nie musi.

> Chodzilo mi w poprzednim poscie o to, ze nadal VW jest lepszy od Fiata, ale
> mimo, ze za niego duzo wiecej zabulisz to nie otrzymasz proporcjonalnie
> wyzszego wspolczynnika jakosci, trwalosci i zadowolenia, wiec czasem warto
> rozwazyc kompromis i byc moze kupic np. Skode albo (zeby uciec od VWAG) np.
> Renault :-) No i w tym swietle swietnym przykladem jest Brother.

Bardzo fajna teoria, tylko nie zawsze si臋 sprawdza. :)

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Paranoicy s膮 tacy sami, jak wszyscy. Maj膮 tylko bardziej wiarygodne      ]