Re: Bady na HDD

Autor: Remek <dupa_at_gmail.com>
Data: Thu 10 Nov 2011 - 16:35:51 MET

U偶ytkownik "Rafa艂 艁ukawski" napisa艂:

> System plik贸w tworzony jest na dysku (najcz臋艣ciej na partycji),
> nazywanie tego 'formatowaniem dysku' jest akceptowane /jak wiele innych
> poj臋c w userlandzie/ aczkolwiek nieprecyzyjne.

To u艣ci艣lijmy. Odnosz臋 si臋 do OS DOS/Windows i polecenia "format". Nie
rozszerzajmy dyskusji na inne systemy. Faktycznie tego na pocz膮tku napisa艂em.

> FAT to akronim wywodz膮cy si臋 z ang. t艂umaczenia (tablicy allokacji
> plik贸w) File Allocation Table ;).

To akurat wiem, ale to nie to samo co Tablica Allokacji Plik贸w. To
niekoniecznie FAT. To szersze poj臋cie i dotyczy chyba wszystkich system贸w
plik贸w. Ju偶 to pisa艂em. Proponuj臋 doczytywa膰 i nie miesza膰.

> Pytanie do czego zmierzamy, struktur o r贸偶nej funkcjonalno艣ci system
> plik贸w mo偶e mie膰 wiele. w systemie FAT tzw. tablica allokacji by艂a
> kluczow膮, w innych systemach jest wiele innych struktur zwi膮zanych z
> uprawnieniami, atrybutami, mechanizmami zabezpieczania danych,
> journalingiem i innymi rzeczami. Jak napisa艂em wcze艣niej (poprzedni
> post), zmiana kt贸rego艣 z parametr贸w systemu plik贸w podczas jego
> tworzenia (np. ilosc inode'ow na ext3) moze spowodowac iz zwykle
> stworzenie *tego samego* systemu plik贸w wprost nadpisze dane nie
> [...]

M贸wimy o kasowaniu/nadpisywaniu danych podczas formatowania.

> Aha - internet :)

Pyta艂em o ksi膮偶k臋, a nie o internet w kt贸rym mo偶na r贸偶no艣ci znale藕膰. Cho膰by
takie jak Twoje, czy moje. Niekoniecznie s膮 藕r贸d艂em wiedzy objawionej. A inne
opracowania trudno zweryfikowa膰. Tyle bzdur co w Wikioedi nie ma chyba nigdzie
wi臋cej.

Remek