Re: Obudowy (by艂o: Ceny dysk贸w)

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 02 Nov 2011 - 02:44:16 MET

Dnia Wed, 2 Nov 2011 00:16:55 +0100, .Peeter napisa艂(a):

> Rewelka. Pytanie tylko, czy mo偶na to kupi膰 bez HDD i czy mo偶na
> wyci膮gn膮膰 sam nap臋d z Samsunga S2 Portable bez psucia czego艣. :-)

Mnie si臋 uda艂o. Mam dobrych 10 obud贸w pustych, czekaj膮cych na nowe dyski.
Pozosta艂ych 6 robi ju偶 za archiwum. Jak policzy艂em, to wysz艂o mi to
sensonwiej, ni偶 wypalanie na DVD.

> Czekaj, moment, googln臋, bo Chieftec od wielu lat stara si臋, 偶eby oznaczenia
> modeli by艂y niemo偶liwe do zapami臋tania...

Bez jajec. Jak Dragon, kt贸rego mia艂em te dobre 5 lat temu mia艂 jedno
oznaczenie, tak ma do dzisiaj. Tak samo obecnie posiadany (od bagatela 3 czy
4 lat) LBX. :)

> [...]
> rezonansy blach, masakryczne pot臋gowanie ha艂asu wentylator贸w. Mo偶e trafi艂em
> na marny egzemplarz, a mo偶e po prostu wymagania mi si臋 zwi臋kszy艂y. Mia艂em
> wyklejone matami, marnej jako艣ci, ale zawsze to co艣 dawa艂o. Niestety nie
> pomaga艂o na buczenie i syf w 艣rodku. Z buczeniem sobie poradzi艂em cz臋艣ciowo,
> zrobi艂em ze starego tandetnego mouse pada "szyny" do dysk贸w i przykr臋ci艂em
> je zamiast fabrycznych plastikowych. Na buczenie cz臋艣ciowo pomog艂o, ale nadal
> by艂y dziwne rezonansy i ha艂as wydobywaj膮cy si臋 przez ser w bocznych panelach.

Powiem tak - wsp贸艂czuj臋, bo ani przy Dragonie, ani obecnie posiadanym LBX
takich cud贸w wyprawia膰 nie musia艂em. Dragona wymieni艂em, bo mi si臋 ciasno
zrobi艂o po prostu. :(

> LCX by艂 ch艂odzony zestawem wentylator贸w 2x 92mm @ mo偶e co艣 ko艂o 800rpm
> w bocznym panelu + Noctua P12 @ 900rpm.
>
> Fractal ch艂odzony jest zestawem 2x Fractal 12cm @ ~600rpm + Noctua P12
> @ 900rpm.
>
> W Czifteku Noctua by艂a elementem nies艂yszalnym, we Fractalu jest elementem
> najg艂o艣niejszym. :-)
>
> Kolejna ciekawostka - we Fractalu jest ch艂odniej.

Jak patrzy艂em na mocowania dla wentylator贸w - Dragon, jak go kupowa艂em mia艂
miejsca 2*92mm pod zasilaczem. Rok czy dwa lata p贸藕niej ju偶 by艂o 1*120 w tym
samym miejcu. I ca艂y czas gruba blacha. Na tym nawet takie bydl臋, jak ja,
mog艂o stan膮膰 i obudowa nawet nie st臋kn臋艂a. :D

> Co przek艂ada si臋 na wieczny syf w 艣rodku. Filtry to pi臋kna rzecz. Odkurzacz,
> 2 minuty zabawy i pecet oddycha jak nowy. :-)

Syf? Podrzucaj膮 znajomi r贸偶ne wynalazki. Jak na to patrz臋 i na wn臋trze
mojego LBXa, to u mnie jako艣 wi臋cej kurzu nie ma. U mnie s膮:
- 140 mm wentyl w zasilaczu
- 120mm na tylnej 艣ciance
- na tyln膮 艣ciank臋 dmucha przez radiator 120mm wiatrak z Sycthe Mugen 2
- dysk贸w 3,5" mam wstawionych cztery sztuki - dwa Noise Blockery 92mm
dmuchaj膮 od prawej przez dyski
- dwa Noiseblockery dmuchaj膮 od lewej 艣cianki
- 120mm Arctic Cooling dyma na ty艂 obudowy, zawijaj膮c to, co jeszcze
ciep艂ego od dysk贸w si臋 wydostanie, ruszaj膮c to, co znad GTX295 si臋 wydoby膰
potrafi - i pcha to wszystko w ty艂 obudowy (a tam wyci膮gane jest to przez
120mm wentyl)
- grafika ma w艂asne ch艂odzenie - zasysa w sumie ch艂odne powietrze z
przedniej cz臋艣ci budy, przeci膮ga przez uk艂ady graficzne i wyci膮ga na
zewn膮trz. Co si臋 ulotni do g贸ry - wypychane jest przez dodatkowy 120mm
wiatrak tu偶 obok dysk贸w umieszczony i to, co na Mugenie 2 jest wstawione
- najbardziej po dupie dostaj膮 u mnie w zasadzie X-Fi X-treme Gamer i le偶膮cy
zaraz nad nim kontroler SATA-RAID. Zasadniczo nadmuch 2*92mm z lewej 艣cianki
powinien pom贸c, ale idzie jednak troch臋 za wysoko. Chyba. :)

> LCX to nast臋pca LBX w prostej linii. :-)

Tych samych wymiar贸w?

> Ja akurat nie odczuwa艂em braku miejsca w Chieftecu, denerwowa艂 mnie tylko
> ba艂agan w kabelkologii, we Fractalu jest porz膮deczek. :-)

To by艣 si臋 zdziwi艂 ogl膮daj膮c wn臋trze u mnie. Oj napoci艂em si臋 z prowadzeniem
kabelk贸w. Trytytki posz艂y w ruch. :)

> W sumie to
> ciekawe, bo imho we Fractalu 艂atwiej manewrowa膰 komponentami, ni偶 w
> 8cm wy偶szym Chieftecu. We Fractalu R3 to jeszcze podobno poprawili
> i lepiej mo偶na u艂o偶y膰 kabelki, u mnie niestety kabel 24pin atx nie
> zmie艣ci艂 si臋 za panelem p艂yty g艂贸wnej.

Mnie si臋 tak wydaje, 偶e to mocno od zasilacza zale偶y. Ja mam OCZ z
modularnym okablowaniem - i wtedy mo偶na kombinowa膰. :D

> No ale ja mam domo-growo-biurowo-pracowo-peceta, a nie maszyn臋 do
> kosmicznych zastosowa艅.
>
> http://dl.dropbox.com/u/542974/kabelkologia.jpg
>
> Nawet mam foto. :-)

Gdzie艣 te偶 mam. :D

> Ja to akurat w Czifteku lubi艂em, by艂 kompletnie dziecio-pso-idioto-odporny,
> wszystko si臋 od niego odbija艂o. :-) Ale spoko, przez maty bitumiczne
> Fractal te偶 jest cholernie ci臋偶ki. :-) 呕eby tego nie targa膰, zrobi艂em
> sobie samemu ze sklejki, ma艂ych k贸艂ek, 16 艣rubek i puszki farby
> specjaln膮 pod wymiar p贸艂eczk臋 na kompa. 艁atwo艣膰 wysuwania + czy艣ciejsze
> filtry, bo pecet nie stoi na pod艂odze. :-)

Mnie si臋 nie chcia艂o. Ale przeprowadzka 300m od poprzedniego miejsca
zamieszkania i targanie tego kartonu - to by艂o wyzwanie. Pusty LBX to chyba
10 kg. U mnie by艂o dobre 2 razy tyle. :)

> Fractal: 440x521x207mm, Chieftec: 540x473x205mm. Szer x g艂臋b x wys.
> Za skrzynk臋 da艂em 380z艂, obecnie R3 s膮 dro偶sze, nie wiem dlaczego,
> kosztuj膮 oko艂o 430z艂 w sklepach analogowych.

Za swojego LBXa p艂aci艂em podobnie - oko艂o 350 PLN. Zapust膮 bud臋 bez
zasilacza. Mina kumpla, kt贸ry to wyci膮ga艂 z baga偶nika (a nie by艂 to u艂omek)
- bezcenna. :D

> Na mnie te偶, delikatny szum w drugim planie, zaraz za tykaniem zegark贸w.
> Z jedn膮 r贸偶nic膮 - za nic nie s艂ysz臋 szumu pracuj膮cych dysk贸w - ani silnika,
> ani pracy g艂owic. No chyba, 偶e teraz odpal臋 jakie艣 operacje na plikach
> i si臋 ws艂ucham, wtedy b臋d臋 w stanie z tego delikatnego szumu wy艂uska膰
> d藕wi臋k pracuj膮cych g艂owic.

To ju偶 chyba zale偶y od dysk贸w. U mnie s膮 4 Samsungi F3 1TB ka偶dy. Szum jest,
ale g艂owic, to ja nie s艂ysz臋.

> A my艣la艂em, 偶e to tylko ja tak mam. :-)

Niahniahniahniah. :D

> Oczywi艣cie, zamkn膮艂em si臋 w narodowym i patrz臋 na Memlinga widz膮c oczyma
> wyobra藕ni spadaj膮ce w czelu艣cie piekielne HDD i s膮dz膮ce z g贸ry SSD. ;-)

Mnie dalej ci膮gnie, 偶eby to rzeczywi艣cie potestowa膰 i por贸wna膰 do dw贸ch
dysk贸w w RAID0. Powiedzmy sobie wprost - pojemno艣ci膮 to SSD nie wygraj膮.
Cen膮 za 1GB przestrzeni - no jak na razie to nie ma jak. Pytanie, czy
responsywno艣膰 systemu b臋dzie naprawd臋 zauwa偶alnie lepsza w sytuacji SSD w
mormalnej cenie + HDD. IMVHO nie.

Tak BTW - by艂o takie stadko fanboy'贸w twierdz膮cych, 偶e ju偶 za chwil臋, ju偶 za
momencik Linukx zdominuje desktopy m.in. dlatego, 偶e system tak jedwabi艣cie
szybko wstaje. Ale to chyba by艂o jakie艣 linuksiarskie p贸艂 roku temu. ;)

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Tylko pok艂ady bezinteresownego skurwysy艅stwa maj膮 nieograniczone         ]