Re: Lexmark, Brother, Samsung, Canon ?

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Mon 31 Oct 2011 - 19:29:33 MET

Użytkownik "_THX." <zarzad_oliv@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:j8kpta$6nu$1@inews.gazeta.pl...
> Czy ktoś z Was użytkuje urządzenia wielofunkcyjne:
> Lexmark X264DN (lub x363dn, x364dw)

Mam lexmarka E260D, samą drukarkę, ale widze, że mechanika ta sama co wyżej.
Tonerów nie kupuję oryginalnych tylko dosypkę Katuna do Samsunga ML1610 za
ok. 18zł (11zl na alledrogo + przesyłka) wystarcza na 2000 str., można od
razu wsypać 2-3 pojemniki bo kardridż jest dość pojemny (na 9 tys.
wydruków).
Uzupełnianie banalne, ściąga się tarczę enkodera potem wyciąga plastikowy
korek i dosypuje lejkiem. Potem zamyka korek zakłada tarcze i już. Co 30
tys. trzeba wyczyścić zbiornik na zużyty toner, który jest zintegrowany z
bębnem (na 30 tys. stron, ale powinien zrobić znacznie więcej).

> Canon imageCLASS MF4450 (lub podobny)
 Mam kilka maszyn ale starszych MF46xx, MF43xx, używają tonerów od HPLJ1010
(12A), zamienniki kupuję po ok. 55-70zł na 2 tys. Ale widzę, że w nowym
modelu canon zmienił kardridż. :-)
Canon ma ciekawą funkcję sterownika "podgląd i edycja" przed wydrukiem, więc
można skontrolować i poprawić co nieco.

HPeki często mają mechanikę od Canona i stosują te same tonery wzajemnie
zamienne, np. Canon LBP 5050 i HP CP 1215 mają te same tonery, i wiele
innych maszyn.