Re: dane na dyskach ssd

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 25 Oct 2011 - 22:48:00 MET DST

W dniu 23.10.2011 13:04, Andrzej pisze:

> a co tu jest niebezpiecznego?
> a co szkodliwego?

Podejście "co tydzień odtworzę" skłania do bagatelizowania
ryzyka infekcji ("co z tego, że coś złapię, za tydzień będę
miał i tak czysty system").

> Z komputerem jestem od samiśkiego początku, czyli od czasów XT
> i jeszcze na żadnego wirusa nie trafiłem.

To masz małe doświadczenie, najwyraźniej, bo każdy kto się
jednak poważniej zajmuje komputerami *musiał* choć raz do-
świadczyć infekcji wirusowej na swoim lub "znajomym" kompu-
terze.

> ale dlatego, że Windows lubi się sam zaśmiecać i dlatego dość czesto
> robie taką procedurę.

Bzdura. To użytkownicy zaśmiecają Windows, a nie samo Windows
się zaśmieca.

> nowe okno tak, ale przecież kiedyś musiałeś program odpalić
> ten pierwszy raz - stawiam, że HDD trochę się przy tym urzęził :)

I co z tego? Raz na kilkaset otwarć okna? Żadna strata.

> - otwarcie PS na HDD trwa na tyle długo, ze w wielu sytuacjach

Nie mam PS bo nie mam kasy na zbędne programy, ale poczekanie
na otwarcie GIMPa przez pięć czy dziesięć sekund nie jest dla
mnie *żadnym* problemem. I dla większości nie powinno być.

I przyznaję przy tym, że w tych zastosowaniach GIMP jest złym,
bo zbyt rozbudowanym i zbyt powolnym narzędziem. Podobnie zre-
sztą jak Photoshop (jeżeli nie bardziej nawet). Korzystanie z
niego do obróbki "fotek wysyłanych znajomym" to rozrzutność i
przesada.

|                 |  Politechnika Śląska                   |