Re: Ceny dysków

Autor: .Peeter <peeter993_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Tue 25 Oct 2011 - 18:32:15 MET DST

"Andrzej" wrote:
> SSD ma tylko jedną wadę - cenę

Podobno jeszcze żywotność, ale nie o tym jest rozmowa...

> na razie jest 600 zł, ale obecna sytuacja może spowodować, że będzie
> kosztował 400 zł i stawiam, że wtedy będzie poważnie rozmyślał o SSD

Nadal to jednak będzie SSD na system, HDD na resztę. Czyli bym się
nie pozbył mechanicznego dysku z komputera.

> Ja mam system W7, programy i 40GB wolnego miejsca :)

Jeszcze powiedz, że na SSD 60GB, to na pewno uwierzę. :P

> jest jeszcze inna opcja - dwa dyski
> SSD na system i HDD na dane.

To jest jedyna opcja. Ale po co drogie SSD na system, jak dużo taniej
od duetu SSD na system + HDD na dane można kupić po prostu większy HDD.
Słowem-kluczem jest tutaj "taniej".

> Ja od 15 lat pracuje na 2 dyskach
> Nie wyobrażam sobie inaczej.

Ja mam w kompie jeden dysk, drugi jest zewnętrzny i służy jako magazyn
rzadko używanych danych, archiwum i backup.

> ja też i to własnie mam na zewnętrznym dysku USB

Dla mnie główną zaletą SSD powinna być możliwość pozbycia się dysków
mechanicznych, co by zaowocowało cichszym i chłodniejszym komputerem.
Przy obecnych cenach SSD nadal trzeba mieć w komputerze dysk mechaniczny.

Nie wyobrażam sobie trzymania muzyki i instalowania gier na wiecznie
podpiętym dysku zewnętrznym, to jeszcze gorsze rozwiązanie od dysku
mechanicznego wewnątrz blaszaka.

Przejrzałem swoje dane. Zmieściłbym się na 300GB, gdybym zrobił ostre
sprzątanie. SSD 300GB widzę za 2100zł. Sporo troszkę. :D

Pozdrawiam
.Peeter