Re: Ceny dysków

Autor: Andrzej <andkas1XXX_at_wp.pl>
Data: Tue 25 Oct 2011 - 18:07:59 MET DST

".Peeter" wrote:

> Ciężko mi sobie takich użytkowników wyobrazić. 120GB to akurat na system
> + niezbędne oprogramowanie, zostanie odrobinkę miejsca na parę gierek.

mnie też ciężko było, ale sam takim użytkownikiem jestem.
SSD ma tylko jedną wadę - cenę
wiec aby go mieć w trzeba kupić taki o mniejszej pojemności.
No i rzuciłem sobie okiem na mój dysk, a tam jakieś zdjęcia, filmy,
jakieś image, mp3 do których nie zaglądam od miesięcy,
żeby nie powiedzieć od lat.
Zepchnąłem to wszystko na dysk 2T (kupiony jeszcze po starej
cenie) i wystawiłem jako zewnętrzny pod USB 3. No i okazało się,
że mogę mieć mały SSD na system i wcale nie odczuwam
problemów z brakiem miejsca :)

> No i dla mnie nadal 300zł za dysk 500GB to niższa cena, niż SSD120GB za
> około 600zł.

na razie jest 600 zł, ale obecna sytuacja może spowodować, że będzie
kosztował 400 zł i stawiam, że wtedy będzie poważnie rozmyślał o SSD

> SSD 60GB kosztuje około 350-400zł i to mogłaby być konkurencja
> dla takiego HDD 500GB, jednak co zmieścisz na 60GB?

Ja mam system W7, programy i 40GB wolnego miejsca :)

> Taka opcja (60GB zamiast 500GB) może być sensowna dla użytkowników, dla
> których użytkowanie komputera kończy się na gg, fejsie, pudelku i jakimś
> filmie raz na jakiś czas, tylko wtedy jaką będą mieli korzyść z używania
> SSD? Poza szybszym startem systemu - żadnej.

jest jeszcze inna opcja - dwa dyski
SSD na system i HDD na dane.
Ja od 15 lat pracuje na 2 dyskach
Nie wyobrażam sobie inaczej.

> Nie każdy użytkownik zapycha HDD pornolami. Niektórzy np. zapychają mnóstwo
> miejsca ripami płyt audio we FLAC czy HQ mp3/aac/vorbis/cokolwiek, bo płytami
> zwyczajnie nie chce im się żonglować (np. ja),

ja też i to własnie mam na zewnętrznym dysku USB