Re: Ceny dysków

Autor: .Peeter <peeter993_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Tue 25 Oct 2011 - 17:36:20 MET DST

"Andrzej" wrote:
> ale poważnie rozważy kupno SSD 120GB i przeorganizuje sobie dane,
> aby się w tych 120 GB się zmieścić.

Ciężko mi sobie takich użytkowników wyobrazić. 120GB to akurat na system
+ niezbędne oprogramowanie, zostanie odrobinkę miejsca na parę gierek.

No i dla mnie nadal 300zł za dysk 500GB to niższa cena, niż SSD120GB za
około 600zł. SSD 60GB kosztuje około 350-400zł i to mogłaby być konkurencja
dla takiego HDD 500GB, jednak co zmieścisz na 60GB?

Taka opcja (60GB zamiast 500GB) może być sensowna dla użytkowników, dla
których użytkowanie komputera kończy się na gg, fejsie, pudelku i jakimś
filmie raz na jakiś czas, tylko wtedy jaką będą mieli korzyść z używania
SSD? Poza szybszym startem systemu - żadnej.

> Znaczy pornole zepchnie sobie na jakieś zewnętrzny dysk USB :)

Nie każdy użytkownik zapycha HDD pornolami. Niektórzy np. zapychają mnóstwo
miejsca ripami płyt audio we FLAC czy HQ mp3/aac/vorbis/cokolwiek, bo płytami
zwyczajnie nie chce im się żonglować (np. ja), lub na przykład lubią sobie
pograć w nowe gierki, które jak wiadomo, mało nie zajmują.

> Jeśli ów użytkownik nie będzie sam, znaczy nie tylko on ruszy na zakupy
> SSD, to jest szansa, że SSD stanieje o połowe.

Przykre to jest, ale obecnie SSD jest towarem luksusowym, sam bym chętnie
kupił 90-120GB na system + soft, ale mimo wyższej wydajności, średnio mi
się widzi wywalać na to 500-600zł po to, żeby "wspomóc rozwój technologii",
a mechaniczny dysk twardy nadal będzie musiał siedzieć w komputerze.

Pozdrawiam
.Peeter