Re: Pytanie o kartÄ™ graficznÄ… SILENT

Autor: Pawel \ <opajak1_at_gazeta.pl>
Data: Mon 24 Oct 2011 - 00:16:35 MET DST

  Powitanko,

> Oj, chyba tak nie jest :-) Jeśli w jednym takcie więcej danych prześlesz,
> to wcale nie oznacza to więcej ciepła :-)

Grzanie zwiazane jest z przeplywem pradu przez opor. Przeplyw nastepuje
w momencie zmiany stanu 0->1 lub 1->0. Z czysto fizycznego punktu nie ma
znaczenia, czy przelaczy sie 2x tranzystorow, czy x z 2 razy wieksza
predkoscia.
Roznica polega na tym, ze jesli potrzebujesz 128 bitow i mozesz je
dostac na tyluz liniach rownoczesnie, to wysylasz do pamieci adres raz,
jesli magistrala jest 64 bitowa, to adres trzeba podac 2 razy itd. Choc
nie jestem pewien, czy w przypadku pamieci DRAM nie jest to odczyt
sekwencyjny, co by znaczylo, ze dla poboru pradu relacja szerokosc
szyny-taktowanie jest w miare stala.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)