Re: Pytanie o kartÄ™ graficznÄ… SILENT

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sun 23 Oct 2011 - 13:23:23 MET DST

Dnia Sun, 23 Oct 2011 07:35:29 +0200, TheWarAgainstTerror napisał(a):

> Też jestem zwolennikiem kart bezwiatrakowych, niestety jest ich bardzo
> mało, chyba jest to spowodowane awaryjnością bo trudno jest odprowadzić
> 100W za pomocÄ… radiatora.

Tak, to oczywiste. Z drugiej zaś strony gdy używam karty "normalnie", to
radiator jest letni, nawet nie ciepły. Tak więc a przegrzewanie się nie
martwię. Słyszałem w serwisach o padliwości takich kart lecz to raczej
graczy dotyczy.

> Od szerokości szyny zależy wydajność, im większa wydajność tym więcej
> ciepła, nie wiem czy dzisiaj są produkowane jakieś grafiki z szyną 256 w
> wersji pasywnej.

Oj, chyba tak nie jest :-) Jeśli w jednym takcie więcej danych prześlesz,
to wcale nie oznacza to więcej ciepła :-) Nawet mógłbym zaryzykować
odwrotne twierdzenie, że jeśli chciałbyć np o połowę węższą szyną danych
przesłać tą samą ilość danych to taktowanie musisz mieć 2x większe i
dopiero wtedy zaczyna siÄ™ grzanie :-)

> Jeżeli szukasz karty pasywnej do 2D to zwróć uwagę na taktowania w 2D,
> bo sporo kart graficznych pasywnych właśnie w 2D mocno odtaktowuje GPU i
> pamięci stąd pojawiają się problemy z wydajnością.
>
> Podejrzewam że taki olbrzym powinien wystarczyć do twoich zastosowań
> http://allegro.pl/i1883547022.html

Niemalże identycznej konstrukcji radiator ma właśnie 9600GT. Przy szynie
256 i taktowaniu procka 900M (pamięć x2) przycinanie ustąpiło. Tu mamy
procesor taktowany 850 więc powiedzmy, że jestciut gorzej ale OK. Jednakże
obawiam się o pamięć. Nioby jest 4.8G ale szyna jest 128. Niech ktoś rzuci
monetÄ… i poda mi wynik :-)