Re: W7- jak uczynić dysk wymiennym?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 23 Oct 2011 - 23:19:00 MET DST

"Marek" p4lrwnawn4fb$.hf6byi2eez46.dlg@40tude.net

> Tym, że możesz go włożyć i wyjąć podczas pracy systemu bez ryzyka
> uszkodzenia danych.

Trzeba wyłączyć buforowanie systemowe -- nie pamiętam, jak to robi
się. Ja prawie zawsze odmontowuję partycję (zdejmuję literkę) zanim
odłączę dysk -- prawie zawsze, bo często dysk odłącza się samoczynnie,
gdyż styki USB są słabe.

Przeskanowanie -- nie przeskalowanie. Jakaś automagia naprawiła źle. :)

> Tak nie powinno się robić gdyż nie masz gwarancji, że nie są przeprowadzane
> jakieś operacje dyskowe w danej chwili. Diabła można narobić. Dysk wymienny
> najpierw odłącza się poprzez bezpieczne odłączanie i dopiero wtedy można go
> wyjąć.

Jak już napisałem -- ja odmontowuję. Ma to też inną dobrą stronę -- po
ponownym podłączeniu nie ma montowania masy liter!!!

> W tej chwili gdy włożyłem dysk do kieszeni - nie został on pokazany na
> liście dysków choć jako urządzenie został wykryty. Musiałem zrestartować
> komputer aby móc z niego korzystać.

Może nie musiałeś -- może starczyło podmontowanie partycji pod literkę. :)

> Nie pojawia się też ikonka w pasku
> powiadomień pozwalająca na bezpieczne odłączanie.

Łomatko...

> Może to nie kwestia formatowania lecz czegoś nie zainstalowałem... Kiedyś
> widziałem w małym okienku drzewko kontrolerów i dysków po kliknięciu na tej
> ikonce. Potem prawy klik na danym dysku i "odłącz". A teraz dupa ... nie ma
> takiej funkcji.

Moja dupa nigdy tej opcji nie miała. Gdyby dupę można było
Odłączyć... Iluż grubych ludzi by jej nie nosiło ze sobą... ;)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'